TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
-31%
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B

TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B

Cikkszám: 142122

Az UQi GT 4842, a méltán népszerű UQi széria nagyobb (14 colos) kerekekkel épült változata. Az 1500 W teljesítményű, Bosch kefe nélküli hátsó kerékagymotor meghajtásáról egy darab kivehető, Panasonic lítium-ion 48V 42Ah akkumulátora gondoskodik, melynek súlya 11 kg, így bárhol és bármikor akár hátizsákunkban is magunkkal vihetjük, illetve kényelmesen akár az irodában vagy kávézóban is tölthetjük. Végsebessége a törvénynek megfelelően maximum 45 km/h (szoftveresen korlátozva), B vagy AM kategóriás jogosítvánnyal már 14 éves kortól vezethető. Tisztán elektromos hatótávja 70 km, egy teljes töltési ciklus (0->100%) 9 órát vesz igénybe. Az UQi GT 4842 az UQi szériától megszokott, három színben elérhető.

1 023 614 Ft + ÁFA (1 299 990 Ft) 708 657 Ft + ÁFA (899 995 Ft)
A választott opciók feláraival növelt ár!
Megtakarítás:399 995 Ft
Típus:NIU UQi GT Pro
Motor típusa:Bosch - NIU fejlesztés
Teljesítmény:1500 W
Akkumulátor:48V 42 Ah Panasonic
Töltési idő:9 óra
Hatótávolság:70 km
Max sebesség:45 km/h (elektronikusan korlátozva)
Fékek:elöl tárcsa / hátul tárcsa
Súly:75 kg
Tengelytáv:1300 mm
Hossz:1910 mm
Szélesség:740 mm
Magasság:1128 mm
Szállítható személyek száma:1 fő
Fogyasztás:33 Wh/km
Károsanyag kibocsátás:0 g/km
Első gumi és kerék méret:90/90-14"
Hátsó gumi és kerék méret:100/80-14"
Ülésmagasság:845 mm
Gyári extrák:NIU applikáció, központi vezérlő egység, GPS helymeghatározó rendszer, USB töltő port, LED-es világítási rendszer, LCD műszerfal,tempomat, CBS fékrendszer,
Hegymászó képesség:18 %
Akkumulátorok száma:1 db
Akkumulátor súlya:11 kg
Az oldalon feltüntetett árak bruttó árak, melyek a motorkerékpár regisztrációs adót, és az üzembehelyezési költségeket NEM tartalmazzák.:

További információk a termékről:

NIU UQI GT teszt

Formaterv

Az UQi kialakítása nem a hagyományos robogós iskola szerint lett tervezve. Mindenképpen figyelemfelkeltő, az emberek vagy csodálkoznak, vagy mosolyognak, mikor meglátják. Az IKEA-féle minimalista formaterv találkozik itt a technicista részletekkel, ez tükröződik a jellegzetes sziluettben de legerőteljesebben az első lámpa és az elülső idomzat együttesén van jelen. Nekem kifejezetten tetszett, mikor először megláttam, végre valami, ami nem a megszokott irányt követi. Ráadásul a minimalizmusa egyben praktikus is, a kívül futó vaskos vázcsövek miatt egy esetleges eldőlést valószínűleg komolyabb karcok nélkül úszna meg az UQi GT.

A LED-es halo világítás a NIU egyik védjegye. Nemcsak jó látszik, hanem nagy segítség, ha sötétben vezetünk.

Komfort

Mielőtt sokat gondolkodnánk rajta, a GT, az valóban a "Grand Tourer" rövidítése a robogó nevében. A NIU marketingrészlegén legalább egyvalakinek mindenképpen volt humorérzéke. Amikor viszont meg kellett indokolnia a két betűt, úgy sejtem, hogy a magasabb vezetőknek is  - és itt nem a kínai mérték szerinti, hanem olyan 185 centis testmagasságot értsünk - kényelmes üléspozíció hangzott el legelső érvként. Az UQi-n ugyanis valóban komfortosan tudtam utazni, bőségesen volt hely a hosszú lábaimnak. A széles és magasra húzott kormányt jó volt megmarkolni és a kanyarodások során is messze volt a kormányvég a térdemtől. A "túrázó" elnevezés másik indokának a hátsó csomagtartót tippelhetnénk, persze akkor tévednénk egy nagyot. Az ugyanis csak Magyarországon csomagtartó, máshol, ahol a segédmotorokra is kötelező a rendszám, tehát nagyjából a világ többi részén, ott az utasülés van hátul. Tesztmotorunkon egy Givi hátsó doboz foglalt helyet, ami megintcsak a robogó mindennapos használhatóságát erősítette. Jól jön a plusz tárolóhely, az ülés alatt ugyanis - lévén az UQi ugyebár elektromos robogó -  a kivehető akkumulátor lakik.

Ha nem tudunk közvetlenül tölteni, akkor sincs gond. A mindössze 11 kilós akkumulátort könnyedén magunkkal  vihetjük, így akár a munkahelyen, vagy éppen otthon a második emeleten is tölthető. 

Hatótáv és motorerő

Egy elektromos robogóval kapcsolatban a második kérdése mindenkinek az, hogy mennyit megy el egy töltéssel. Bármilyen kétszámjegyű összeget sajnálkozó hümmögés szokott követni. Kivéve azoknál, akik kissé alaposabban belegondolnak abba, hogy városon belül napi 5-15 kilométeres távolságokon szoktak közlekedni, jellemzően az otthon és a munkahely, valamint a bolt, a posta, a patika vagy bármi egyéb tetszőleges, az első kettőtől nem túl messze lévő pontok között. Logikusan végiggondolva tehát az UQi 60 kilométeres hatótávolsága is már azt jelenti, hogy nagyjából három - négynaponta kell csak tölteni az akkumulátort. Nagyobb teljesítményű, rendszámköteles elektromos robogókon persze a vezetési stílus is befolyásolja a hatótávot, ám segédmotor esetében a nyélgázon kívül nemigen van más opció a folyamatos haladáshoz. Az elektronikusan korlátozott 45 kilométer/órát (óra szerinti végsebesség 50km/h) a majdnem mázsás testsúlyom alatt is elég dinamikusan érte el az UQi, lámpánál az autósor elé állva egyszer sem tartottam fel a mögöttem jövőket induláskor. A hosszabb egyenesekben pedig maradt a komfortos nyugalom, a terpeszkedő ráérőség, hogy úgyis odaérek előbb-utóbb.

A kormányvég jellemzően magasabbra esik, mint az átlagos személyautó tükre, így nagyobb forgalomban is bátran haladhatunk vele a sorok között.

Okosrobogó

A komolyabb e-robogókhoz jár mobilapplikáció is, a NIU App kétségkívül a legjobb ezek között. Stabilan működik, részletes és pontos információkat ad a járműről. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a telefonomon láttam, hogy milyen töltöttségű az akkumulátor, milyen útvonalon közlekedtem, milyen menetstatisztikákkal. A telefon és a robogó között nem Bluetooth, hanem SIM kártya biztosítja a kapcsolatot, így gyakorlatilag bármilyen távolságból működik a rendszer, ennek köszönhetően térképen nyomon követhető a jármű helyzete valós időben. Az app jelzést küld, a rablásgátló pedig hangosan méltatlankodik és letiltja a gyújtást, ha bárki egy kicsit is megmozdítja beriasztás után a robogót. Eltolni pedig még egy süket tolvaj sem fogja, mert ilyen esetben az agymotor befékezi a kereket. Ezek önmagukban is hasznos dolgok, ám ha például egy családban többen is használják az UQi-t, akkor a NIU App kifejezetten növeli a családtagok biztonságérzetét egymás iránt.

Számtalan hasznos információ érhető el az ingyenes NIU App-on keresztül, ráadásul a mobilos kapcsolat is díjmentes az első három évben.

Kinek való?

Kialakításából fakadóan a NIU UQi GT célközönsége igen széles. Elsősorban azoknak való, akik nem akarják az autót néhány kilométeres utakra beindítani, valamint a dugóban ácsorgást is meghagynák másoknak. Kézenfekvő azok számára, akiknek motoros jogosítványuk nincsen, vagy csak nem akarnak egy újabb rendszámos jármű műszaki vizsgájával és egyéb kötelezettségeivel bajlódni. Igen erős érv, főleg a mai benzinárak mellett a körülbelül 1-2 Ft/ 100 km-es üzemeltetési költség is, bárki számára. Beszámolók szerint lányok, nők is örömmel használják, hiszen a NIU robogója könnyű (menetkészen is mindössze 75 kilogramm), jól kezelhető, nem kell váltani, nem kell tankolni, nem zajos, mindig beindul és jópofa külseje van. Mivel kis helyen tárolható, könnyen átemelhető/tolható egy-két lépcsőfokon vagy a kapuküszöbön keresztül, így társasházban élőknek is ideális, nem is szólva arról, hogy korai munkába induláskor nem verjük fel vele a fél lakóközösséget. Mivel 14 éves kortól vezethető, így felelősebb szülők is szívesen veszik a gyerek első saját járművének, nem rossz dolog a telefonon látni, hogy merre kószál a csemete. Magam részéről még a hagyományos rossz állapotú magyar utakon is elfogadhatóan közlekedtem az UQi nyergében, köszönhetően a kategóriához képest jó futóműnek. A sebesség okosan használva elég volt majdnem minden forgalmi helyzetben. Nagyon élveztem a robogó kényelmes üléspozícióját és az applikáció tudását, leszállás után visszanézve pedig mindig mosolyt csalt az arcomra a különleges formaterv. Teljesen megértem tehát, ha úgy dönt valaki: ide nekem egy NIU UQi GT-t a hétköznapokra!



A kategória további termékei:

Új
-21%

Cikkszám: 142596-22charly-brown
1 496 055 Ft + ÁFA (1 899 990 Ft)1 181 098 Ft + ÁFA (1 499 995 Ft)
(1 499 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-8%

204 720 Ft + ÁFA (259 995 Ft)188 972 Ft + ÁFA (239 995 Ft)
(239 995 / )
RészletekKosárba
-10%

157 476 Ft + ÁFA (199 995 Ft)141 728 Ft + ÁFA (179 995 Ft)
(179 995 / )
RészletekKosárba
Új
-8%

236 217 Ft + ÁFA (299 995 Ft)216 532 Ft + ÁFA (274 995 Ft)
(274 995 / )
RészletekKosárba

Ajánlott termékek:

-4%

Cikkszám: 142657-red
944 094 Ft + ÁFA (1 199 000 Ft)905 508 Ft + ÁFA (1 149 995 Ft)
(1 149 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-16%

Cikkszám: bx500xcs
2 755 898 Ft + ÁFA (3 499 990 Ft)2 322 831 Ft + ÁFA (2 949 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-13%

Cikkszám: 142619-22
1 811 020 Ft + ÁFA (2 299 995 Ft)1 574 799 Ft + ÁFA (1 999 995 Ft)
(1 999 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-21%

Cikkszám: 142596-22bullet-silver
1 496 055 Ft + ÁFA (1 899 990 Ft)1 181 098 Ft + ÁFA (1 499 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-22%

Cikkszám: 142223-21blue
1 259 835 Ft + ÁFA (1 599 990 Ft)984 248 Ft + ÁFA (1 249 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-21%

Cikkszám: 142468b
1 259 835 Ft + ÁFA (1 599 990 Ft)992 122 Ft + ÁFA (1 259 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-43%

Cikkszám: H142230
1 574 799 Ft + ÁFA (1 999 995 Ft)905 508 Ft + ÁFA (1 149 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
Új
-27%

1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)1 141 728 Ft + ÁFA (1 449 995 Ft)
(1 449 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-29%

Cikkszám: 142470w
944 874 Ft + ÁFA (1 199 990 Ft)669 287 Ft + ÁFA (849 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-40%

Cikkszám: 142480w
787 394 Ft + ÁFA (999 990 Ft)472 437 Ft + ÁFA (599 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-25%

Cikkszám: 142188ABS-23
1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)1 181 098 Ft + ÁFA (1 499 995 Ft)
(1 499 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-40%

Cikkszám: 142480b
787 394 Ft + ÁFA (999 990 Ft)472 437 Ft + ÁFA (599 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-35%

Cikkszám: 142230
1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)1 023 618 Ft + ÁFA (1 299 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés
-20%

3 937 000 Ft + ÁFA (4 999 990 Ft)3 149 598 Ft + ÁFA (3 999 990 Ft)
(3 999 990 / )
RészletekAjánlatkérés
-8%

204 720 Ft + ÁFA (259 995 Ft)188 972 Ft + ÁFA (239 995 Ft)
(239 995 / )
RészletekKosárba
-25%

Cikkszám: 142657-red
944 094 Ft + ÁFA (1 199 000 Ft)708 657 Ft + ÁFA (899 995 Ft)
(899 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-25%

Cikkszám: X32L6GY126
2 047 240 Ft + ÁFA (2 599 995 Ft)1 535 429 Ft + ÁFA (1 949 995 Ft)
(1 949 995 / )
RészletekKosárba
-17%

Cikkszám: 142221-21orange
944 874 Ft + ÁFA (1 199 990 Ft)787 398 Ft + ÁFA (999 995 Ft)
(999 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-37%

Cikkszám: 143261
1 251 961 Ft + ÁFA (1 589 990 Ft)787 398 Ft + ÁFA (999 995 Ft)
RészletekAjánlatkérés

Kapcsolódó termékek:


Cikkszám: 511GD811J
13 378 Ft + ÁFA (16 990 Ft)
(16 990 Ft / db)
RészletekKosárba

Hasonló termékek:

-17%

Cikkszám: 142166-21-R
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)905 504 Ft + ÁFA (1 149 990 Ft)
(1 149 990 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-17%

Cikkszám: 142166-21-W
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)905 504 Ft + ÁFA (1 149 990 Ft)
(1 149 990 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-17%

Cikkszám: 142166-21-G
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)905 504 Ft + ÁFA (1 149 990 Ft)
(1 149 990 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-17%

Cikkszám: 142166-21-B
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)905 504 Ft + ÁFA (1 149 990 Ft)
(1 149 990 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-17%

Cikkszám: 142166-21-BR
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)905 504 Ft + ÁFA (1 149 990 Ft)
(1 149 990 Ft / )
RészletekAjánlatkérés

Vásárlói vélemények:

Kérdések és válaszok:

A KSR.hu oldalon feltüntetett árak bruttó árak, melyek a Motorkerékpár regisztrációs adót, és az üzembehelyezési költségeket NEM tartalmazzák.

Webáruház értékelés

ksr.hu

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.
Ne maradj le a legérdekesebb videóinkról
Popup