TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
-19%
TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B

TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B

Cikkszám: 142122

Az UQi GT 4842, a méltán népszerű UQi széria nagyobb (14 colos) kerekekkel épült változata. Az 1500 W teljesítményű, Bosch kefe nélküli hátsó kerékagymotor meghajtásáról egy darab kivehető, Panasonic lítium-ion 48V 42Ah akkumulátora gondoskodik, melynek súlya 11 kg, így bárhol és bármikor akár hátizsákunkban is magunkkal vihetjük, illetve kényelmesen akár az irodában vagy kávézóban is tölthetjük. Végsebessége a törvénynek megfelelően maximum 45 km/h (szoftveresen korlátozva), B vagy AM kategóriás jogosítvánnyal már 14 éves kortól vezethető. Tisztán elektromos hatótávja 70 km, egy teljes töltési ciklus (0->100%) 9 órát vesz igénybe. Az UQi GT 4842 az UQi szériától megszokott, három színben elérhető.

1 023 614 Ft + ÁFA (1 299 990 Ft) 826 768 Ft + ÁFA (1 049 995 Ft)
A választott opciók feláraival növelt ár!
Megtakarítás:249 995 Ft
Típus:NIU UQi GT Pro
Motor típusa:Bosch - NIU fejlesztés
Teljesítmény:1500 W
Akkumulátor:48V 42 Ah Panasonic
Töltési idő:9 óra
Hatótávolság:70 km
Max sebesség:45 km/h (elektronikusan korlátozva)
Fékek:elöl tárcsa / hátul tárcsa
Súly:75 kg
Tengelytáv:1300 mm
Hossz:1910 mm
Szélesség:740 mm
Magasság:1128 mm
Szállítható személyek száma:1 fő
Fogyasztás:33 Wh/km
Károsanyag kibocsátás:0 g/km
Első gumi és kerék méret:90/90-14"
Hátsó gumi és kerék méret:100/80-14"
Ülésmagasság:845 mm
Gyári extrák:NIU applikáció, központi vezérlő egység, GPS helymeghatározó rendszer, USB töltő port, LED-es világítási rendszer, LCD műszerfal,tempomat, CBS fékrendszer,
Hegymászó képesség:18 %
Akkumulátorok száma:1 db
Akkumulátor súlya:11 kg
Az oldalon feltüntetett árak bruttó árak, melyek a motorkerékpár regisztrációs adót, és az üzembehelyezési költségeket NEM tartalmazzák.:

További információk a termékről:

NIU UQI GT teszt

Formaterv

Az UQi kialakítása nem a hagyományos robogós iskola szerint lett tervezve. Mindenképpen figyelemfelkeltő, az emberek vagy csodálkoznak, vagy mosolyognak, mikor meglátják. Az IKEA-féle minimalista formaterv találkozik itt a technicista részletekkel, ez tükröződik a jellegzetes sziluettben de legerőteljesebben az első lámpa és az elülső idomzat együttesén van jelen. Nekem kifejezetten tetszett, mikor először megláttam, végre valami, ami nem a megszokott irányt követi. Ráadásul a minimalizmusa egyben praktikus is, a kívül futó vaskos vázcsövek miatt egy esetleges eldőlést valószínűleg komolyabb karcok nélkül úszna meg az UQi GT.

A LED-es halo világítás a NIU egyik védjegye. Nemcsak jó látszik, hanem nagy segítség, ha sötétben vezetünk.

Komfort

Mielőtt sokat gondolkodnánk rajta, a GT, az valóban a "Grand Tourer" rövidítése a robogó nevében. A NIU marketingrészlegén legalább egyvalakinek mindenképpen volt humorérzéke. Amikor viszont meg kellett indokolnia a két betűt, úgy sejtem, hogy a magasabb vezetőknek is  - és itt nem a kínai mérték szerinti, hanem olyan 185 centis testmagasságot értsünk - kényelmes üléspozíció hangzott el legelső érvként. Az UQi-n ugyanis valóban komfortosan tudtam utazni, bőségesen volt hely a hosszú lábaimnak. A széles és magasra húzott kormányt jó volt megmarkolni és a kanyarodások során is messze volt a kormányvég a térdemtől. A "túrázó" elnevezés másik indokának a hátsó csomagtartót tippelhetnénk, persze akkor tévednénk egy nagyot. Az ugyanis csak Magyarországon csomagtartó, máshol, ahol a segédmotorokra is kötelező a rendszám, tehát nagyjából a világ többi részén, ott az utasülés van hátul. Tesztmotorunkon egy Givi hátsó doboz foglalt helyet, ami megintcsak a robogó mindennapos használhatóságát erősítette. Jól jön a plusz tárolóhely, az ülés alatt ugyanis - lévén az UQi ugyebár elektromos robogó -  a kivehető akkumulátor lakik.

Ha nem tudunk közvetlenül tölteni, akkor sincs gond. A mindössze 11 kilós akkumulátort könnyedén magunkkal  vihetjük, így akár a munkahelyen, vagy éppen otthon a második emeleten is tölthető. 

Hatótáv és motorerő

Egy elektromos robogóval kapcsolatban a második kérdése mindenkinek az, hogy mennyit megy el egy töltéssel. Bármilyen kétszámjegyű összeget sajnálkozó hümmögés szokott követni. Kivéve azoknál, akik kissé alaposabban belegondolnak abba, hogy városon belül napi 5-15 kilométeres távolságokon szoktak közlekedni, jellemzően az otthon és a munkahely, valamint a bolt, a posta, a patika vagy bármi egyéb tetszőleges, az első kettőtől nem túl messze lévő pontok között. Logikusan végiggondolva tehát az UQi 60 kilométeres hatótávolsága is már azt jelenti, hogy nagyjából három - négynaponta kell csak tölteni az akkumulátort. Nagyobb teljesítményű, rendszámköteles elektromos robogókon persze a vezetési stílus is befolyásolja a hatótávot, ám segédmotor esetében a nyélgázon kívül nemigen van más opció a folyamatos haladáshoz. Az elektronikusan korlátozott 45 kilométer/órát (óra szerinti végsebesség 50km/h) a majdnem mázsás testsúlyom alatt is elég dinamikusan érte el az UQi, lámpánál az autósor elé állva egyszer sem tartottam fel a mögöttem jövőket induláskor. A hosszabb egyenesekben pedig maradt a komfortos nyugalom, a terpeszkedő ráérőség, hogy úgyis odaérek előbb-utóbb.

A kormányvég jellemzően magasabbra esik, mint az átlagos személyautó tükre, így nagyobb forgalomban is bátran haladhatunk vele a sorok között.

Okosrobogó

A komolyabb e-robogókhoz jár mobilapplikáció is, a NIU App kétségkívül a legjobb ezek között. Stabilan működik, részletes és pontos információkat ad a járműről. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a telefonomon láttam, hogy milyen töltöttségű az akkumulátor, milyen útvonalon közlekedtem, milyen menetstatisztikákkal. A telefon és a robogó között nem Bluetooth, hanem SIM kártya biztosítja a kapcsolatot, így gyakorlatilag bármilyen távolságból működik a rendszer, ennek köszönhetően térképen nyomon követhető a jármű helyzete valós időben. Az app jelzést küld, a rablásgátló pedig hangosan méltatlankodik és letiltja a gyújtást, ha bárki egy kicsit is megmozdítja beriasztás után a robogót. Eltolni pedig még egy süket tolvaj sem fogja, mert ilyen esetben az agymotor befékezi a kereket. Ezek önmagukban is hasznos dolgok, ám ha például egy családban többen is használják az UQi-t, akkor a NIU App kifejezetten növeli a családtagok biztonságérzetét egymás iránt.

Számtalan hasznos információ érhető el az ingyenes NIU App-on keresztül, ráadásul a mobilos kapcsolat is díjmentes az első három évben.

Kinek való?

Kialakításából fakadóan a NIU UQi GT célközönsége igen széles. Elsősorban azoknak való, akik nem akarják az autót néhány kilométeres utakra beindítani, valamint a dugóban ácsorgást is meghagynák másoknak. Kézenfekvő azok számára, akiknek motoros jogosítványuk nincsen, vagy csak nem akarnak egy újabb rendszámos jármű műszaki vizsgájával és egyéb kötelezettségeivel bajlódni. Igen erős érv, főleg a mai benzinárak mellett a körülbelül 1-2 Ft/ 100 km-es üzemeltetési költség is, bárki számára. Beszámolók szerint lányok, nők is örömmel használják, hiszen a NIU robogója könnyű (menetkészen is mindössze 75 kilogramm), jól kezelhető, nem kell váltani, nem kell tankolni, nem zajos, mindig beindul és jópofa külseje van. Mivel kis helyen tárolható, könnyen átemelhető/tolható egy-két lépcsőfokon vagy a kapuküszöbön keresztül, így társasházban élőknek is ideális, nem is szólva arról, hogy korai munkába induláskor nem verjük fel vele a fél lakóközösséget. Mivel 14 éves kortól vezethető, így felelősebb szülők is szívesen veszik a gyerek első saját járművének, nem rossz dolog a telefonon látni, hogy merre kószál a csemete. Magam részéről még a hagyományos rossz állapotú magyar utakon is elfogadhatóan közlekedtem az UQi nyergében, köszönhetően a kategóriához képest jó futóműnek. A sebesség okosan használva elég volt majdnem minden forgalmi helyzetben. Nagyon élveztem a robogó kényelmes üléspozícióját és az applikáció tudását, leszállás után visszanézve pedig mindig mosolyt csalt az arcomra a különleges formaterv. Teljesen megértem tehát, ha úgy dönt valaki: ide nekem egy NIU UQi GT-t a hétköznapokra!



A kategória további termékei:

-17%

Cikkszám: 142657-red
944 094 Ft + ÁFA (1 199 000 Ft)787 394 Ft + ÁFA (999 990 Ft)
(999 990 / )
RészletekAjánlatkérés
-25%

Cikkszám: 142657-red
944 094 Ft + ÁFA (1 199 000 Ft)708 657 Ft + ÁFA (899 995 Ft)
(899 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-30%

Cikkszám: 142190ABS-gray
1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)1 102 358 Ft + ÁFA (1 399 995 Ft)
(1 399 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-25%

Cikkszám: 142188ABS-23
1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)1 181 098 Ft + ÁFA (1 499 995 Ft)
(1 499 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-15%

Cikkszám: 143260
1 023 614 Ft + ÁFA (1 299 990 Ft)866 138 Ft + ÁFA (1 099 995 Ft)
(1 099 995 / )
RészletekAjánlatkérés

Ajánlott termékek:

-25%

Cikkszám: 142188ABS-23
1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)1 181 098 Ft + ÁFA (1 499 995 Ft)
(1 499 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-30%

Cikkszám: 142190ABS-gray
1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)1 102 358 Ft + ÁFA (1 399 995 Ft)
(1 399 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-17%

Cikkszám: 142657-red
944 094 Ft + ÁFA (1 199 000 Ft)787 394 Ft + ÁFA (999 990 Ft)
(999 990 / )
RészletekAjánlatkérés
-15%

Cikkszám: 143260
1 023 614 Ft + ÁFA (1 299 990 Ft)866 138 Ft + ÁFA (1 099 995 Ft)
(1 099 995 / )
RészletekAjánlatkérés
Új
-40%

1 574 795 Ft + ÁFA (1 999 990 Ft)944 878 Ft + ÁFA (1 199 995 Ft)
(1 199 995 / )
RészletekAjánlatkérés
-25%

Cikkszám: 142657-red
944 094 Ft + ÁFA (1 199 000 Ft)708 657 Ft + ÁFA (899 995 Ft)
(899 995 / )
RészletekAjánlatkérés

Kapcsolódó termékek:


Cikkszám: 511GD811J
13 378 Ft + ÁFA (16 990 Ft)
(16 990 Ft / db)
RészletekKosárba

Hasonló termékek:

-13%

Cikkszám: 142166-21-R
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)944 878 Ft + ÁFA (1 199 995 Ft)
(1 199 995 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-13%

Cikkszám: 142166-21-W
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)944 878 Ft + ÁFA (1 199 995 Ft)
(1 199 995 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-13%

Cikkszám: 142166-21-G
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)944 878 Ft + ÁFA (1 199 995 Ft)
(1 199 995 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-13%

Cikkszám: 142166-21-B
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)944 878 Ft + ÁFA (1 199 995 Ft)
(1 199 995 Ft / )
RészletekAjánlatkérés
-9%

Cikkszám: 142166-21-BR
1 086 606 Ft + ÁFA (1 379 990 Ft)984 248 Ft + ÁFA (1 249 995 Ft)
(1 249 995 Ft / )
RészletekAjánlatkérés

Vásárlói vélemények:

Kérdések és válaszok:

A KSR.hu oldalon feltüntetett árak bruttó árak, melyek a Motorkerékpár regisztrációs adót, és az üzembehelyezési költségeket NEM tartalmazzák.

Webáruház értékelés

ksr.hu

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.
Ne maradj le legfrissebb híreinkről!
Popup