TESZTMOTOR - NIU UQi GT 4842 45km/h, piros, Panasonic akkumulátor, Bosch motor, EURO5, Le1-B
Az UQi GT 4842, a méltán népszerű UQi széria nagyobb (14 colos) kerekekkel épült változata. Az 1500 W teljesítményű, Bosch kefe nélküli hátsó kerékagymotor meghajtásáról egy darab kivehető, Panasonic lítium-ion 48V 42Ah akkumulátora gondoskodik, melynek súlya 11 kg, így bárhol és bármikor akár hátizsákunkban is magunkkal vihetjük, illetve kényelmesen akár az irodában vagy kávézóban is tölthetjük. Végsebessége a törvénynek megfelelően maximum 45 km/h (szoftveresen korlátozva), B vagy AM kategóriás jogosítvánnyal már 14 éves kortól vezethető. Tisztán elektromos hatótávja 70 km, egy teljes töltési ciklus (0->100%) 9 órát vesz igénybe. Az UQi GT 4842 az UQi szériától megszokott, három színben elérhető.
Típus: | NIU UQi GT Pro |
Motor típusa: | Bosch - NIU fejlesztés |
Teljesítmény: | 1500 W |
Akkumulátor: | 48V 42 Ah Panasonic |
Töltési idő: | 9 óra |
Hatótávolság: | 70 km |
Max sebesség: | 45 km/h (elektronikusan korlátozva) |
Fékek: | elöl tárcsa / hátul tárcsa |
Súly: | 75 kg |
Tengelytáv: | 1300 mm |
Hossz: | 1910 mm |
Szélesség: | 740 mm |
Magasság: | 1128 mm |
Szállítható személyek száma: | 1 fő |
Fogyasztás: | 33 Wh/km |
Károsanyag kibocsátás: | 0 g/km |
Első gumi és kerék méret: | 90/90-14" |
Hátsó gumi és kerék méret: | 100/80-14" |
Ülésmagasság: | 845 mm |
Gyári extrák: | NIU applikáció, központi vezérlő egység, GPS helymeghatározó rendszer, USB töltő port, LED-es világítási rendszer, LCD műszerfal,tempomat, CBS fékrendszer, |
Hegymászó képesség: | 18 % |
Akkumulátorok száma: | 1 db |
Akkumulátor súlya: | 11 kg |
Az oldalon feltüntetett árak bruttó árak, melyek a motorkerékpár regisztrációs adót, és az üzembehelyezési költségeket NEM tartalmazzák.: |
További információk a termékről:
NIU UQI GT teszt
Formaterv
Az UQi kialakítása nem a hagyományos robogós iskola szerint lett tervezve. Mindenképpen figyelemfelkeltő, az emberek vagy csodálkoznak, vagy mosolyognak, mikor meglátják. Az IKEA-féle minimalista formaterv találkozik itt a technicista részletekkel, ez tükröződik a jellegzetes sziluettben de legerőteljesebben az első lámpa és az elülső idomzat együttesén van jelen. Nekem kifejezetten tetszett, mikor először megláttam, végre valami, ami nem a megszokott irányt követi. Ráadásul a minimalizmusa egyben praktikus is, a kívül futó vaskos vázcsövek miatt egy esetleges eldőlést valószínűleg komolyabb karcok nélkül úszna meg az UQi GT.
Komfort
Mielőtt sokat gondolkodnánk rajta, a GT, az valóban a "Grand Tourer" rövidítése a robogó nevében. A NIU marketingrészlegén legalább egyvalakinek mindenképpen volt humorérzéke. Amikor viszont meg kellett indokolnia a két betűt, úgy sejtem, hogy a magasabb vezetőknek is - és itt nem a kínai mérték szerinti, hanem olyan 185 centis testmagasságot értsünk - kényelmes üléspozíció hangzott el legelső érvként. Az UQi-n ugyanis valóban komfortosan tudtam utazni, bőségesen volt hely a hosszú lábaimnak. A széles és magasra húzott kormányt jó volt megmarkolni és a kanyarodások során is messze volt a kormányvég a térdemtől. A "túrázó" elnevezés másik indokának a hátsó csomagtartót tippelhetnénk, persze akkor tévednénk egy nagyot. Az ugyanis csak Magyarországon csomagtartó, máshol, ahol a segédmotorokra is kötelező a rendszám, tehát nagyjából a világ többi részén, ott az utasülés van hátul. Tesztmotorunkon egy Givi hátsó doboz foglalt helyet, ami megintcsak a robogó mindennapos használhatóságát erősítette. Jól jön a plusz tárolóhely, az ülés alatt ugyanis - lévén az UQi ugyebár elektromos robogó - a kivehető akkumulátor lakik.
Hatótáv és motorerő
Egy elektromos robogóval kapcsolatban a második kérdése mindenkinek az, hogy mennyit megy el egy töltéssel. Bármilyen kétszámjegyű összeget sajnálkozó hümmögés szokott követni. Kivéve azoknál, akik kissé alaposabban belegondolnak abba, hogy városon belül napi 5-15 kilométeres távolságokon szoktak közlekedni, jellemzően az otthon és a munkahely, valamint a bolt, a posta, a patika vagy bármi egyéb tetszőleges, az első kettőtől nem túl messze lévő pontok között. Logikusan végiggondolva tehát az UQi 60 kilométeres hatótávolsága is már azt jelenti, hogy nagyjából három - négynaponta kell csak tölteni az akkumulátort. Nagyobb teljesítményű, rendszámköteles elektromos robogókon persze a vezetési stílus is befolyásolja a hatótávot, ám segédmotor esetében a nyélgázon kívül nemigen van más opció a folyamatos haladáshoz. Az elektronikusan korlátozott 45 kilométer/órát (óra szerinti végsebesség 50km/h) a majdnem mázsás testsúlyom alatt is elég dinamikusan érte el az UQi, lámpánál az autósor elé állva egyszer sem tartottam fel a mögöttem jövőket induláskor. A hosszabb egyenesekben pedig maradt a komfortos nyugalom, a terpeszkedő ráérőség, hogy úgyis odaérek előbb-utóbb.
Okosrobogó
A komolyabb e-robogókhoz jár mobilapplikáció is, a NIU App kétségkívül a legjobb ezek között. Stabilan működik, részletes és pontos információkat ad a járműről. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a telefonomon láttam, hogy milyen töltöttségű az akkumulátor, milyen útvonalon közlekedtem, milyen menetstatisztikákkal. A telefon és a robogó között nem Bluetooth, hanem SIM kártya biztosítja a kapcsolatot, így gyakorlatilag bármilyen távolságból működik a rendszer, ennek köszönhetően térképen nyomon követhető a jármű helyzete valós időben. Az app jelzést küld, a rablásgátló pedig hangosan méltatlankodik és letiltja a gyújtást, ha bárki egy kicsit is megmozdítja beriasztás után a robogót. Eltolni pedig még egy süket tolvaj sem fogja, mert ilyen esetben az agymotor befékezi a kereket. Ezek önmagukban is hasznos dolgok, ám ha például egy családban többen is használják az UQi-t, akkor a NIU App kifejezetten növeli a családtagok biztonságérzetét egymás iránt.
Kinek való?
Kialakításából fakadóan a NIU UQi GT célközönsége igen széles. Elsősorban azoknak való, akik nem akarják az autót néhány kilométeres utakra beindítani, valamint a dugóban ácsorgást is meghagynák másoknak. Kézenfekvő azok számára, akiknek motoros jogosítványuk nincsen, vagy csak nem akarnak egy újabb rendszámos jármű műszaki vizsgájával és egyéb kötelezettségeivel bajlódni. Igen erős érv, főleg a mai benzinárak mellett a körülbelül 1-2 Ft/ 100 km-es üzemeltetési költség is, bárki számára. Beszámolók szerint lányok, nők is örömmel használják, hiszen a NIU robogója könnyű (menetkészen is mindössze 75 kilogramm), jól kezelhető, nem kell váltani, nem kell tankolni, nem zajos, mindig beindul és jópofa külseje van. Mivel kis helyen tárolható, könnyen átemelhető/tolható egy-két lépcsőfokon vagy a kapuküszöbön keresztül, így társasházban élőknek is ideális, nem is szólva arról, hogy korai munkába induláskor nem verjük fel vele a fél lakóközösséget. Mivel 14 éves kortól vezethető, így felelősebb szülők is szívesen veszik a gyerek első saját járművének, nem rossz dolog a telefonon látni, hogy merre kószál a csemete. Magam részéről még a hagyományos rossz állapotú magyar utakon is elfogadhatóan közlekedtem az UQi nyergében, köszönhetően a kategóriához képest jó futóműnek. A sebesség okosan használva elég volt majdnem minden forgalmi helyzetben. Nagyon élveztem a robogó kényelmes üléspozícióját és az applikáció tudását, leszállás után visszanézve pedig mindig mosolyt csalt az arcomra a különleges formaterv. Teljesen megértem tehát, ha úgy dönt valaki: ide nekem egy NIU UQi GT-t a hétköznapokra!
A kategória további termékei:
Ajánlott termékek:
Kapcsolódó termékek:
Hasonló termékek:
Vásárlói vélemények:
Kérdések és válaszok:
A KSR.hu oldalon feltüntetett árak bruttó árak, melyek a Motorkerékpár regisztrációs adót, és az üzembehelyezési költségeket NEM tartalmazzák.