Melyik motorgyártó hibázik a legtöbbet? - motorkerékpár visszahívások márkák szerint

KSR-MOTO, 2024. 01. 22.

A FEMA, azaz a motoros egyesületek nemzetközi szövetsége idén is közzétette a tavaly visszahívott motormárkák és modellek listáját. Megnéztük, hogy az elmúlt öt évben mely motorkerképár gyártók modelljeit kellett a legtöbb alkalommal visszarendelni gyártói javításra a lehetséges műszaki problémák miatt. A lista hosszú és érdekes, akad közte jónéhány meglepetés. Nézzük, kik végeztek a képzeletbeli visszahívás-dobogó legfelső fokain és mely márkák azok, amik nem is szerepelnek a listán.

A "verseny" eredménye

A műszaki okokból történő gyártói visszarendelések száma önmagában természetesen nem objektív mérőszáma egy-egy márka megbízhatóságának. Hiszen ebben közrejátszik az adott márka EU-ban eladott darabszáma, a jellemző felhasználás módja, a modelltípus életkora, és még számtalan más tényező. Igaz tehát itt is a mondás: ahol sok fát vágnak, ott bőven hull a forgács. Mindezek mellett is ad egyfajta képet a lista, mely az elmúlt öt év visszahívásainak darabszámát tartalmazza, márkákra vetítve - azaz 2019 óta ennyiszer rendelte vissza egy vagy több modelljét az adott gyártó.

Hibák, köbcentik, típusok

Fontos megjegyezni továbbá, hogy a fenti lista a gyártói visszahívások és nem a visszahívott modellek számát mutatja. Hiszen egy adott alkatrész, mely a műszaki problémát okozhatja, többféle modellbe is beépítésre kerülhet, ám ettől még a probléma forrása ugyanaz az alkatrész. A hibalista egyébiránt meglehetősen széles. Rosszul rögzített fékcsövek vagy nem megfelelően működő váltók éppúgy előfordulnak, mint elektromos problémák, vagy éppen a központi számítógép nem megfelelő működése. A modellek lökettérfogata vagy éppen felhasználási iránya is hasonlóképpen sokszínű. Nyolcadliteres motoroktól a kétezer köbcentit alulról, vagy éppen felülről súroló hatalmas gépekig tart a paletta, amin robogók éppúgy jelen vannak, mint sportmotorok, túragépek, vagy éppen cruiserek.

Akik kimaradtak

A figyelmes szemlélő észreveheti, hogy a KSR Group egyetlen márkája sem szerepel a listában. Sem Brixton, sem Motron vagy éppen Malaguti modell nem került utólagos visszahívásra az elmúlt 5 évben. Mindez annak a tükrében figyelemreméltó, hogy például a Brixton BX125 modellcsalád 2020-ban a negyedik legeladottabb motor volt Ausztriában, emellett a német és egyéb európai piacokon is szépen teljesített- és teljesít mind a mai napig. Természetesen mint minden műszaki termék esetében, így a KSR Group motorjainál is előfordul, hogy a gyártás vagy a tesztelés során műszaki problémára akadnak, ám a minőségellenőrzés kifejezetten szigorú. Jó példa erre, hogy a a tavalyi évben egy teljes hajókonténernyi motort fordított vissza a konszern a gyárba, időt és költséget nem kímélve. Mindezt annak érdekében, hogy a kereskedők és tőlük a motorosok csakis olyan motort kapjanak, ami a legszigorúbb minőségellenőrzésen is átment. Többek között ennek a minőségre alapuló bizalomnak is köszönhető, hogy 2023-ban az Év Motorja díjat nyerte el az egyik KSR Group modell, a Brixton Crossfire 125 LC.

Hozzászólás

Webáruház értékelés

ksr.hu

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.
Ne maradj le legfrissebb híreinkről!
Popup