Az új MALAGUTI generáció bemutatkozott az EICMA 2022-es Milano Motor Show-n!

Malaguti, 2022. 11. 27.

Négy évvel azután, hogy az osztrák KSR-Group megvásárolta az olasz MALAGUTI motorkerékpár márkát, az idei EICMA motorkerékpár vásáron bemutatta a MALAGUTI 2023-as modellpalettáját, ami modernebb, mint valaha, és mindemellett mélyen hordozza az olasz márka egyedi történelmét, sajátosságait.

 Gedersdorf/Krems, Ausztria – EICMA Milánó, Olaszország (2022 November 8.)

Malaguti, az olasz motorkerékpár gyártó San Lazzaro di Savenna-ból gyönyörű szép hosszú múltra tekint vissza. A Malaguti története 1930-ban kezdődött, amikor Antonio Malaguti kerékpár szaküzletet és bicikli szerelőműhelyt alapított Bologna elővárosában. Antonio Malaguti a szenvedélyes bicikliversenyző, saját cégében egyedi kerékpárokat kezdett gyártani. 1949-től már segédmotoros kerékpárokat is épített, aztán könnyű motorkerékpárokat, és robogókat gyártott. Más gyártókkal ellentétben a Malaguti nem volt hajlandó egyre nagyobb, erősebb és sportosabb motorkerékpárokat építeni. Véleménye szerint a dinamikus sportosságot nem csak egy szűk exkluzív versenysport világ számára kell fenntartani, hanem az összes MALAGUTI motorkerékpár összekötő eleme kell, hogy maradjon. – ez a megközelítése a fiatalabb motoros közösség iránti elköteleződését is jól mutatja.

MALAGUTI és KSR

Amikor a 90 éves olasz Malagutit 2018-ban átvette az ausztriai KSR-Group, az első dolga volt a márka tradicióinak a visszaállítása. A MALAGUTI márkanevet visszahozták a kétkerekűek világába, és stabil alapokra helyezték. A 2022-es milánói motor Show-n az EICMA alkalmából mutatták be a MALAGUTI 2023-as modellév új motorkerékpárjait. Ez a modellkínálat mutatja be igazán azt, ahogy a KSR elképzeli Bologna szellemét, és így viszi bele a márka újkori történetébe Antonio Malaguti, az ősatya gondolkodásmódját és szellemiségét.

MALAGUTI DRAKON 125 a dinamikus zászlóshajó.

A MALAGUTI DRAKON 125 nemrég jelent meg Európa útjain és máris a MALAGUTI zászlóshajója lett. A folyadékhűtésű nyolcadliteres motor 14 lóerőt (10 kW) teljesít 9.500-as percenkénti fordulatszámon és 11,4 Nm–es forgatónyomatékot teljesít már 7.500-as fordulatnál. A befecskendezésről a BOSCH elektronikája gondoskodik. Szériafelszerelés a blokkolásgátló ABS rendszer, minden világítás LED fényforrásokkal van szerelve, és a vezetőt egy nagyfelbontású folyadékkristályos színes TFT kijelző látja el információkkal. A könnyűfém keréktárcsákon elől 100/80-17, hátul 130/70-17 méretű MAXXIS gumiabroncsok feszülnek. A csupán 145 kg-os menetkész tömegű MALAGUTI DRAKON a széles kormányával és a fordított (UpSide-Down) első villájával rendkívül agilis lett, és nagyon pontosan irányítható. Az alacsony súly, a sportosság és a dinamika a jövőben élen járó tulajdonságok a MALAGUTI újkori modellpalettáján.
Külső megjelenési formáját tekintve az elegáns ívek és az élesre húzott vonalak megadják az új MALAGUTI dizájn formavilágát. Az ausztriai dizájn-, és fejlesztőmérnök csapat a „megállíthatatlan széria” című négyrészes videósorozatban mesélte el megközelítését és ambícióit, hogy 2019 óta zajló hosszú fejlesztő munka eredményeként újraértelmezték a MALAGUTI „Bologna szellemét”. A MALAGUTI DRAKON 125-ös elérhető két színben: Neve White (fehér) és Spirito Grey (szürke).

MALAGUTI MADISON 125, MALAGUTI XSM 125 és MALAGUTI XTM 125 modellfrissítése

A már meglévő MALAGUTI XTM és MALAGUTI XSM 125-ös modellek egy jelentős ráncfelvarráson estek át, és a 2023-as szezonkezdetre megérkeznek a MALAGUTI kereskedőkhöz. Az offroad szerelmeseinek tervezett terepes XTM125 és a könnyűsúlyú aszfaltra szánt szupermoto változata az XSM125 teljesen a DRAKON dizájnkoncepció alapján készült. Az enduro és a szupermoto is teljesen új kipufogót, új ülést és ABS-t kapott, ezen felül nappali menetfényt is tartalmazó teljes LED világtást. A MALAGUTI MADISON 125-öst is teljesen újrarajzolták. A dinamikos robogó az első, ami a tájföldi GPX-el együttműködésben készült. A 2023-as évben három színben érhető el a MALAGUTI kereskedőknél: Neve White (Fehér), Toro Black (Fekete), és Albero Green (Zöld).


A MALAGUTI XAM koncepciómotor tölti ki a rést a biciklik és a motorkerékpárok között.

A legnagyobb meglepetést az EICMA 2022-es milánói motor show MALAGUTI standján az új elektromos koncepció-motorkerékpárunk a MALAGUTI XAM okozta. Az XAM tanulmánymotor leírásában nem találtunk hengerűrtartalomra utaló adatot, ugyanis az XAM a MALAGUTI történetének első offroad motorkerékpárja. A dinamikus terepes XAM súlya meglepte a látogatókat, mert a kiállított elektromos terepmotor prototípus menetkész tömege nem éri el a 70 kg-ot. Azt, hogy mikortól lesz kapható ez a fantasztikus szériagyártású motor utcai engedéllyel, és hogy mennyi lesz az ára, azt még nem árulta el a MALAGUTI. Annyit viszont már biztosan tudunk, hogy elérhető lesz L1e-B utcai jóváhagyással rendelkező segédmotoros-, vagy B jogosítvánnyal vezethető változat, és lesz sport célú cross-motor változata is. Az is egyértelműen kiderült, hogy a MALAGUTI elkötelezett a 21. századi technika és a fiatal (és aki fiatal maradt) közönség felé, és izgalmas, magas ár/teljesítmény arányú járművekkel fogja betölteni az új piaci igényeket. Így zárja be a MALAGUTI a piaci rést a biciklik és a motorkerékpárok között az új elektromos XAM motorral. Így lesz ez az új modell (is) összekötő kapocs a MALAGUTI nagy történelme

Cimkék:Malaguti, Malaguti bike, EICMA 2022, Milano Motor Show, Malaguti XAM, Malaguti Madison, Malaguti Drakon, Malaguti XTM, Malaguti XSM

Hozzászólás

Webáruház értékelés

ksr.hu

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.
Ne maradj le legfrissebb híreinkről!
Popup