Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

Gyártók
Termékek
    Szavazás
    Melyik benzines motorkerékpár márkánkat szeretitek a legjobban?
    KSR MOTO
    BRIXTON
    MALAGUTI
    LAMBRETTA
    Kövess Minket a Facebook-on is!
    Kosár
    Az Ön kosara jelenleg üres!
    Utoljára megtekintett
    Még nem tekintett meg egy terméket sem.
    TOP termékek
    984 244 Ft + ÁFA (1 249 990 Ft)826 764 Ft + ÁFA (1 049 990 Ft)
    11 016 Ft + ÁFA (13 990 Ft)
    787 394 Ft + ÁFA (999 990 Ft)
    Árazás alatt...
    13 378 Ft + ÁFA (16 990 Ft)
    37 000 Ft + ÁFA (46 990 Ft)

    Meddig tart egy elektromos robogó akkumulátora?

    Elektromos robogó, elektromos motorkerékpár, 2019. 11. 04.

    Ilyen, és ezzel hasonló kérdésekkel nagyon sokat találkozunk. A NIU például azt állítja, hogy az akkumulátoroknak van egy élettartama, ami náluk az N-szériánál 600 töltés. Ez azt jelentené, hogy az akkumulátor 600 töltés után tönkremenne? Egyáltalán nem!

    1 töltés az egy teljes töltést jelent!

    Az első és leggyakoribb tévedés, hogy minden töltés egy teljes töltést jelent. Ez nem így van. Ha mondjuk 80%-os töltöttségről feltöltjük az akkumulátort teljesen, attól azzal még nem vész el egy teljes töltés! Egy teljes töltés azt jelenti, hogy 0-ról 100%-ra töltjük az akkumulátort.

                Ha például 50%-on van az akkumulátor, és felteszem tölteni, hogy teljesen feltöltsön, akkor nem veszítek el egy teljes töltést, csak úgymond egy felet. Tehát kétszer kell 50%-ról 100%-ra tölteni, hogy elveszítsek egy ciklust. Ugyanígy ha 60%-ról 80%-ra akarom tölteni, akkor azt 5x kell megismételni, hogy egy teljes töltéssel felérjen.

    És a példában említett 600 töltés után még mindig van tovább!

                A másik gyakori tévedés, hogy a hivatalos élettartam után az akkumulátorok tönkremennek. Az N-szériánál például 600 töltés után az akkumulátor kapacitása még mindig 90% volt az eredeti kapacitáshoz képest. Hogy ezt a romlást számszerűsítsük is: a kezdeti 51 kilométeres megtehető távolság helyett a NIU N-szériája 600 töltés után már csak 45.9 kilométert tudott futni. Figyelembe véve, hogy az európai robogósok átlagosan napi 10-15 kilométert tesznek meg, ez a teljesítmény még így is számottevő!

    De akkor hogyan is tovább?

                Az akkumulátorokat előállítók a következő értékeket adták a NIU N-széria esetében:

    • 0 – 600 teljes töltés között: 90% - 100% az eredeti kapacitásnak
    • 600 – 1000 teljes töltés között: 80% - 90% az eredeti kapacitásnak
    • 1000 – 2000 teljes töltés között: 70% - 80% az eredeti kapacitásnak

    Ez mennyi kilométert jelent a gyakorlatban?

                Egy egyszerűsített példán keresztül mutatjuk be nektek, hogy ez mit is jelent. Itt nem vesszük figyelembe például azt, hogy alacsony hőmérsékleten csökken a kapacitás, és nem számolunk egyéb behatásokkal sem, hanem az optimális kezelést vesszük alapul.

                A számítást középértékekkel fogjuk elvégezni. Így 600 töltéssel 95%-os átlagos szinttel, 48,45x600=29.070 km-t tudunk levezetni. (A 48,45 a példában említett 51-nek a 95%-a). Ennyi kilométer után jutunk el arra a szintre, hogy egy teljes töltéssel 45,9 km-t tudunk levezetni. Ez a 90%-os akkumulátor kapacitás.

                A következő szintnél is középértékkel fogunk számolni, ami 85%-on 43,35 kilométert jelent. Ezt megszorozva 400-zal (1000-600), azt kapjuk, hogy 17.340 kilométer. Ehhez hozzáadva a 29.070-et már 46.410 kilométert kapunk!

                A 75%-os kapacitási szintnél már csak 38.25 kilométert tudunk menni egy teljes töltéssel. Ezt megszorozva az 1000 töltéssel 38.250 kilométert kapunk. Megint hozzáadjuk ehhez az előző értéket, és már 84.660 kilométernél járunk!

                Aki nagyobb távokat szeret utazni motorral, annak ez kicsit kevésnek hangozhat, de a legtöbb motorkerékpár használó nem ilyen. Egy átlagos scooter használó naponta 10-15km-t használja a kedvencét. Ha tényleg minden nappal számolunk, és nem vonjuk le még az esős, hidegebb napokat, és a felső határral számolunk, az 365,25 x 15 = 5.478,75 kilométer. És ez egy év alatt! Ha ezt nézzük a teljes 84.660-hoz viszonyítva, akkor is több, mint 15 évig tartana, amíg kihasználjuk az akkumulátorunkat.

    Cimkék:elektromos akkumulátor, akkumulátor élettartam, elektromos robogó

    Hozzászólás

    Kosárba

    Kosárba helyezve

    Betöltés...

    ...
    Hiba

    Sikertelen művelet

    Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.