Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

Gyártók
Termékek
    Ajándékutalvány
    Szavazás
    Melyik benzines motorkerékpár márkánkat szeretitek a legjobban?
    KSR MOTO
    BRIXTON
    MALAGUTI
    LAMBRETTA
    Kövess Minket a Facebook-on is!
    Kosár
    Az Ön kosara jelenleg üres!
    Utoljára megtekintett
    Még nem tekintett meg egy terméket sem.
    TOP termékek
    13 378 Ft + ÁFA (16 990 Ft)
    11 016 Ft + ÁFA (13 990 Ft)
    37 000 Ft + ÁFA (46 990 Ft)
    12 591 Ft + ÁFA (15 990 Ft)
    7 472 Ft + ÁFA (9 490 Ft)
    11 016 Ft + ÁFA (13 990 Ft)

    A Lambretta sztori [I] - Ferdinando Innocenti: "A nagy emberke"

    Besorolás nélkül, 2020. 04. 02.

    Innocenti a 20. század egyik legnagyobb olasz gyártulajdonos volt. Története meseszerű: a semmiből létrehozott egy gazdaságos birodalmat. A Toszkán Pesciában született 1891-ben, majd 1966-ban hunyt el. Szerette a western filmeket, a jó vicceket és a finom ételeket. Igazi lokálpatrióta volt, igyekezett szinte minden idejét Toszkánában tölteni. Itt volt a nyaralója a tengerparton, Viareggioban. Gyakran horgászott a jachtjáról. Először egy kis toszkán munkahelyen kezdett dolgozni, majd hamarosan egy cég igazgatója lett. A ’60-as években Innocentinek már 7000 dolgozója volt, 60 milliárdos forgalma évente és a világ minden táján képviseltette magát.

    Ferdinando (balra) és fia, Luigi (jobbra) Innocenti


    Ferdinando saját „vállalkozása” 285 lírával indult és sok-sok bátorsággal. Bár elmondása alapján nem volt könnyű út, amit bejárt: „Nagyon kemény idők voltak. Az én szegény apukám megbénult, majd megnémult. A bátyám is betegeskedett emiatt alig tudott dolgozni, a két nővérem is csak keveset. Így tehát napközben iskolába mentem, este pedig egy kovácsműhelyben dolgoztam. Ott viszont nagyon sok mindent megtanultam.” 16 évesen az egyik barátjától kölcsönkért 285 lírát, amiből ócskavasakat vett. Ezeket elcserélte kőolajra, amiket pedig eladott körülbelül 5000 líráért. Ezt így folytatta és hamarosan fél millió líra volt a birtokában. Sajnos a bank, amibe a pénzét tette, elveszítette azt.

    Megegyezés a Britis Motor Corporation elnökével, Sir Leonard Lord-dal (1959)


    A pénz elveszett, de a céltudatossága nem. Mindent elölről kezdett és újra sikere lett. Innocenti remek ötlete a csövek terén világhírűvé tette őt. Úgy is hívták a találmányát, hogy „Innocenti csövek” (Tubi Innocenti). (Ezeket az építkezésnél használatos acélcsöveket oly módon lehet összerakni, hogy nem kell hozzá hegesztés, hanem egyszerűen szétszedhető.) 1931-ben át kellett költöznie a kis gyárának a milánói Lambrate-ba, mivel folyamatosan bővült. A Második Világháború ideje alatt hadi eszközöket kényszerültek gyártani, egészen addig, amíg a Lambro folyó partján fekvő épületkomplexust kegyetlenül lebombázták. Körülbelül 5300 ember lett emiatt munkanélküli.

    Az Innocenti csövek


    A „nagy emberke” – ahogyan Milánóban hívták – harmadszor is felállt a semmiből. Így emlékezik vissza Ferdinando azokra a napokra: „A gyár elpusztult. A polgármesteri bizottságot arra kértem, hogy bízzanak bennem. Emlékszem, hogy közben a lambratei tér tele volt több ezer munkással. Arra vártak, hogy én határozzak. A földön hevertem. Minden romokban volt. Az amerikai bombázók jól végezték a dolgukat. Majd ezt mondtam a testületnek: „ha akarjátok, menjen minden a régi kerékvágásban két vagy három hónapig, én majd kifizetem az embereket, miközben eladom azt, ami megmaradt. De ha bizalmat szavaztok nekem, újjáépítem és mindent, ami maradt befektetem abba, hogy az Innocenti cég újrainduljon. Ehhez meg kell bíznotok bennem és türelmesnek kell lennetek. Ha ezt megteszitek, nem fogjátok megbánni!””

    Fülöp edinburghi herceg látogatása az Innocenti gyárban


    Mindent egy lapra tett. Ráadásul más területet is keresett az újonnan épülő létesítménynek, ami sokkal nagyobb, mint az előző volt. Versenyképessé akarta tenni az egészet, és mint tudjuk, sikerült neki. Nem csak, mint üzletember és igazgató volt sikeres, hanem az embereivel is úgy bánt, mintha a gyermekei lennének. Továbbfejlesztette a céget és már kisebb motorokat is elkezdtek gyártani: robogókat, kismotorokat és „motofurgonokat” is. Aztán lett egy ötlete: „motorizált cső”, később ez lett a híres Lambretta.

    A történet második részét itt olvashatjátok el.

    Hozzászólás

    Kosárba

    Kosárba helyezve

    Betöltés...

    ...
    Hiba

    Sikertelen művelet

    Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.