Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

Vissza a jövőbe - Motron Cubertino teszt

Elektromos robogó, elektromos motorkerékpár, 2023. 09. 26.

Olasz márka és modellnév. Klasszikus vonalak, formás részletek gyönyörködtetik a szemünket. Az elektromos agymotor viszont küllős kerékhez csatlakozik, a lítiumion-akkumulátor által biztosított lendületet pedig dobfékek nyelik el. A Motron elektromos robogója formatervével és Janus-arcú műszaki megoldásaival egyszerre képviseli a múltat és a jövőbe mutató jelent. Vajon mennyire használható ez a szokatlan egyveleg a mindennapokban? Tesztünkből kiderül.


Neked készült?

Előre lelőjük a poént: a Motron Cubertino nem való mindenkinek. Amelyik jármű ennyire sajátos formavilággal rendelkezik, azt nem nyeri el bárki tetszését. De ez a formás motorka megtalálja az utat azok szívéhez, akik szeretik a régies hangulatú robogókat, emellett azonban a benzin és a kipufogógáz nem feltétlenül az ő világuk. A Motron pontosan ezt kínálja: a csendes, mindig megbízhatóan induló, olaj - és benzinmentes elektromos hajtás találkozik a tekintetet vonzó klasszikus formatervvel. A retró pedig nemcsak divat, de univerzális is, a farmer és hipszterpóló kombináció éppúgy passzol a Cubertino-hoz, mint az elegáns öltözet.


A tervezők nem bízták a véletlenre, nőknek és férfiaknak egyaránt jól áll a szín és a formaterv  is.

Mit is tud pontosan?

A Cubertino hajtását egy 1500 wattos agymotor adja. Ez persze nem tűnik egetrengető teljesítménynek, ám a mellé társuló 32 Newtonméteres maximális nyomaték már annál inkább meggyőző érték. Ennek köszönhetően indul el a robogó kifejezetten dinamikusan, és meg is marad a lendülete egészen az 50 kilométeres óránkénti végsebességig. Ezt az elektromos korlátozás szabályozza, hiszen a Cubertino a segédmotorkerékpár kategóriába tartozik. Nem szükséges tehát hozzá motorjogosítvány,  B kategóriás engedély már elégséges a vezetéséhez. A hatótávolsága a gyári adat szerint 56 kilométer, ezt moderált gázhasználat mellett gond nélkül tudja is. Mivel az átlagos ingázó napi 10-12 kilométert tesz meg, így ez a hatótávolság több, mint elég a mindennapi munkába/boltba járáshoz. A 60 voltos, 26 amperórás akkumulátor közvetlenül a motoron keresztül tölthető, és mivel nem az ülés alatt van, így egy tárolórésszel is gazdálkodhatunk kisebb táskánk, tárgyaink elhelyezéséhez.


Saját, kulccsal zárható fémfedele van az ülés alatti tárolóhelynek. Az utasülés levehető, a helyére motoros dobozt - vagy stílusosabban például fonott kosarat - tudunk tenni.

Retró és modern?

A robogón alkalmazott műszaki megoldások meglehetősen széles tartományt ölelnek fel a technológia idősíkjából.  A LED-es lámpák és irányjelzők mellett a sebességet egy hagyományos, analóg műszer jelzi. A lassításról elöl-hátul 110 miliméteres dobfékek (!) gondoskodnak, miközben a hajtást agymotor adja át a krómozott, küllős kerekeknek. A régi stílusú, kétrészes ülés vezetőnek szánt darabja kifejezetten kényelmessé teszi a motoron ücsörgést, melyet a nagyméretű lábtartók is támogatnak. A műszerfal alatti két elülső kis "zseb" bal oldali tagjában pedig egy USB-aljzat kapott helyet, így menet közben a telefonunk töltésére is lehetőség van. A Cubertino retro és modern műszaki megoldásai azonban az esetleges várakozás ellenére nem vesznek össze egymással. Ehelyett összeállnak egy harmonikus egésszé, melyben a stílus remekül kiegészíti a mai értelemben vett használhatóságot.


Minden részlet kidolgozott, igényes, felváltva visszaköszön bennük a járműipar múltja és jelene.

Indulhatunk?

A Motron Cubertino használata könnyű és rendkívül élvezetes. A kényelmes üléspozíció, a megfelelően eltalált villaszög és a nagyméretű kerekek révén a robogó irányítása úgyszólván gyerekjáték. A jól hangolt lengéscsillapítók - melyekből a lengőkaros hátsó tagok előfeszítése még állítható is - remekül kivasalják az úthibákat. A legalacsonyabb fordulatszámtól már jelen lévő nyomatéknak köszönhetően állóhelyből is jól gyorsul a Cubertino, a lámpáktól indulva garantáltan nem tartunk fel senkit. Ráadásul 15%-os emelkedőt is meg tud mászni a Motron formás motorkája. Mivel az önsúlya akkumulátorral együtt is mindössze 78 kiló, így a tárolás, elhelyezés is könnyedén megy, ebben középállvány és oldalsztender is rendekezésre áll. A Cubertino egy igényesen kivitelezett, tetszetős külsejű jármű,  mely a technológiai megoldási révén egyszerre nyújt kényelmet, praktikumot és stílust. Jellegéből fakadóan nem való mindenkinek, de akinek beleszeretett, az minden alkalommal örömmel fog rá felülni. 

 

Hozzászólás

Webáruház értékelés

ksr.hu

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.
Ne maradj le legfrissebb híreinkről!
Popup