Vissza a jövőbe - Motron Cubertino teszt
Olasz márka és modellnév. Klasszikus vonalak, formás részletek gyönyörködtetik a szemünket. Az elektromos agymotor viszont küllős kerékhez csatlakozik, a lítiumion-akkumulátor által biztosított lendületet pedig dobfékek nyelik el. A Motron elektromos robogója formatervével és Janus-arcú műszaki megoldásaival egyszerre képviseli a múltat és a jövőbe mutató jelent. Vajon mennyire használható ez a szokatlan egyveleg a mindennapokban? Tesztünkből kiderül.
Neked készült?
Előre lelőjük a poént: a Motron Cubertino nem való mindenkinek. Amelyik jármű ennyire sajátos formavilággal rendelkezik, azt nem nyeri el bárki tetszését. De ez a formás motorka megtalálja az utat azok szívéhez, akik szeretik a régies hangulatú robogókat, emellett azonban a benzin és a kipufogógáz nem feltétlenül az ő világuk. A Motron pontosan ezt kínálja: a csendes, mindig megbízhatóan induló, olaj - és benzinmentes elektromos hajtás találkozik a tekintetet vonzó klasszikus formatervvel. A retró pedig nemcsak divat, de univerzális is, a farmer és hipszterpóló kombináció éppúgy passzol a Cubertino-hoz, mint az elegáns öltözet.
Mit is tud pontosan?
A Cubertino hajtását egy 1500 wattos agymotor adja. Ez persze nem tűnik egetrengető teljesítménynek, ám a mellé társuló 32 Newtonméteres maximális nyomaték már annál inkább meggyőző érték. Ennek köszönhetően indul el a robogó kifejezetten dinamikusan, és meg is marad a lendülete egészen az 50 kilométeres óránkénti végsebességig. Ezt az elektromos korlátozás szabályozza, hiszen a Cubertino a segédmotorkerékpár kategóriába tartozik. Nem szükséges tehát hozzá motorjogosítvány, B kategóriás engedély már elégséges a vezetéséhez. A hatótávolsága a gyári adat szerint 56 kilométer, ezt moderált gázhasználat mellett gond nélkül tudja is. Mivel az átlagos ingázó napi 10-12 kilométert tesz meg, így ez a hatótávolság több, mint elég a mindennapi munkába/boltba járáshoz. A 60 voltos, 26 amperórás akkumulátor közvetlenül a motoron keresztül tölthető, és mivel nem az ülés alatt van, így egy tárolórésszel is gazdálkodhatunk kisebb táskánk, tárgyaink elhelyezéséhez.
Retró és modern?
A robogón alkalmazott műszaki megoldások meglehetősen széles tartományt ölelnek fel a technológia idősíkjából. A LED-es lámpák és irányjelzők mellett a sebességet egy hagyományos, analóg műszer jelzi. A lassításról elöl-hátul 110 miliméteres dobfékek (!) gondoskodnak, miközben a hajtást agymotor adja át a krómozott, küllős kerekeknek. A régi stílusú, kétrészes ülés vezetőnek szánt darabja kifejezetten kényelmessé teszi a motoron ücsörgést, melyet a nagyméretű lábtartók is támogatnak. A műszerfal alatti két elülső kis "zseb" bal oldali tagjában pedig egy USB-aljzat kapott helyet, így menet közben a telefonunk töltésére is lehetőség van. A Cubertino retro és modern műszaki megoldásai azonban az esetleges várakozás ellenére nem vesznek össze egymással. Ehelyett összeállnak egy harmonikus egésszé, melyben a stílus remekül kiegészíti a mai értelemben vett használhatóságot.
Indulhatunk?
A Motron Cubertino használata könnyű és rendkívül élvezetes. A kényelmes üléspozíció, a megfelelően eltalált villaszög és a nagyméretű kerekek révén a robogó irányítása úgyszólván gyerekjáték. A jól hangolt lengéscsillapítók - melyekből a lengőkaros hátsó tagok előfeszítése még állítható is - remekül kivasalják az úthibákat. A legalacsonyabb fordulatszámtól már jelen lévő nyomatéknak köszönhetően állóhelyből is jól gyorsul a Cubertino, a lámpáktól indulva garantáltan nem tartunk fel senkit. Ráadásul 15%-os emelkedőt is meg tud mászni a Motron formás motorkája. Mivel az önsúlya akkumulátorral együtt is mindössze 78 kiló, így a tárolás, elhelyezés is könnyedén megy, ebben középállvány és oldalsztender is rendekezésre áll. A Cubertino egy igényesen kivitelezett, tetszetős külsejű jármű, mely a technológiai megoldási révén egyszerre nyújt kényelmet, praktikumot és stílust. Jellegéből fakadóan nem való mindenkinek, de akinek beleszeretett, az minden alkalommal örömmel fog rá felülni.