MotoGP-pályán állított be rekordot a NIU NX Hyper elektromos csúcsrobogó
A sorozatgyártású elektromos motorkerékpárok körrekordját állította be Sanghajban a NIU NX Hyper csúcsmodell. Ráadásul ősztől Magyarországon is kapható lesz a NIU legújabb, kategóriaelső elektromos robogója.
A felsőbbrendű elektromos robogó
A NIU tavaly mutatta be a milánói EICMA motorkiállításon az új NQi X platformot, melyről a NIU Magyarország is tudósított egy magyar nyelvű videóban. A közönségsiker N-szériát továbbgondoló új platform modelljei között segédmotor kivitel, ingázóknak, városi közlekedőknek és futároknak szánt modellek is vannak, a csúcson pedig a NIU NX Hyper, azaz itthon Európában NQi X1000 néven bemutatott modell áll, mely Kínában már kapható és nemrég új pályarekordot állított be a sorozatgyártású elektromos motorkerékpárok között. A sanghaji versenypálya motoGP és F1 versenyek rendezésére is alkalmas, majdnem hat kilométeres hosszán 2 perc 58,958 másodperc alatt száguldott végig a NIU NX Hyper, ezzel megszerezve az elsőséget a sorozatgyártású elektromos motorkerékpárok között.
NIU NX Hyper, a rekorder
A NIU NQi X széria számos újítással emelte még magasabbra a mércét az elektromos motorok és robogók között. A NIU NQi X négy különböző formában érhető el: a NIU NQiX 150 segédmotor kivitel 45 km/h, a NIU NQIX 300és a NIU NQiX 500modellek pedig 80 km/h illetve 100 km/h végsebességgel rendelkeznek. A csúcsmodell pedig a Magyarországra az idei év második felében érkező Hyper, azaz NQiX 1000. A csúcstartó modell 72 voltos rendszere és 10kW-os agymotorja 36 lóerős és 350 Nm-es csúcsteljesítményre képes. Ezzel több, mint 125 km/h-s (valójában majdnem 140) végsebességet és 180 km-es hatótávolságot tud elérni. Ezt az elképesztő erőt gyárilag Michelin Maxxis semi-slick gumiabroncsok viszik át az aszfaltra, a lassításról és megállásról fejlett fékrendszer gondoskodik. Elöl négy, hátul kétdugattyús nyergek szorítják a féktárcsákal, a működésüket ABS és kipörgésgátló is felügyeli. Emellett a kategóriában szintén szokatlanul fejlett felfüggesztés dolgozik a robogó alatt, egyoldalú hátsó lengőkar és TKX.LAB fordított első teleszkópok formájában. A modellcsalád további újdonsága a NIU Link Crown, mely egy kormányra helyezett körkapcsoló. Ezzel robogózás közben váltható a menetmód, és a beállítások a 4 collos, színes LCD kijelzőn. A sportos vonalat még tovább erősíti a köridőmérő és az egyénileg beállítható teljesítménygörbe.