Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

Kereső
Kifejezés: 

Keresés

Gyártók
Termékek
    Szavazás
    Melyik benzines motorkerékpár márkánkat szeretitek a legjobban?
    KSR MOTO
    BRIXTON
    MALAGUTI
    LAMBRETTA
    Kövess Minket a Facebook-on is!
    Kosár
    Az Ön kosara jelenleg üres!
    Utoljára megtekintett
    Még nem tekintett meg egy terméket sem.
    TOP termékek
    881 890 Ft + ÁFA (1 120 000 Ft)787 394 Ft + ÁFA (999 990 Ft)
    11 803 Ft + ÁFA (14 990 Ft)
    787 394 Ft + ÁFA (999 990 Ft)
    Árazás alatt...
    37 000 Ft + ÁFA (46 990 Ft)
    Árazás alatt...

    Járműipari akkumulátorok karbantartása, akkuk üzemen kívüli tárolása.

    Elektromos robogó, elektromos motorkerékpár, 2018. 12. 30.

    Járműipari akkumulátorok karbantartása, akkuk üzemen kívüli tárolása.
    (Például elektromos motorkerékpár akkumulátor téli tárolása esetén)

    NIU elektromos okosrobogó lítium akkumulátor

    A járműiparban a felhasználási területtől függően nagyon különböző típusú akkumulátorokat használunk. Rövidítve szoktuk őket akkunak, vagy akkuknak is nevezni. Az elektromos meghajtású járművek (elektromos motorkerékpárok, elektromos robogók, elektromos autók) térnyerésével további akkumulátor fajták jelentek meg (és jelennek meg folyamatosan). A járműipari akkumulátorokat rengeteg szempont szerint tudjuk csoportosítani. Most, ebben a cikkben a közlekedési eszközökben használt akkumulátorokat a karbantartási igényük, és az üzemen kívüli tárolásuk alapján szeretnénk bemutatni a lehető legnagyobb akku élettartam elérésének érdekében.

    Kérlek, kattints a linkre, a teljes cikk elolvasásához!

    Alapszabályként minden esetben az akkumulátor gyártó és a jármű gyártó által a kezelési kézikönyvben leírtak az irányadó információk!

    Indító akkumulátorok:

    A belsőégésű motorok által hajtott járművekben az akkumulátor egyik fő feladata az elektromos fogyasztók és berendezések energiával történő ellátásán felül, hogy a robbanómotort beindítsa. Ezért jellemzően egy „indítóakkumulátort” használnak. Ezeknek az akkumulátoroknak a jellemzője a rövid ideig tartó nagy áramerősség leadási képesség. Vannak olyan járművek, melyekben két, vagy több savas ólomakkumulátor is dolgozik egyszerre. Egy indító akku a belsőégésű motor beindítására, és egy ciklikus (úgynevezett munkaakkumulátor) a jármű további elektromos fogyasztóinak az elektromos árammal való ellátására. Az új járművekhez az akkut a gyártók különböző formában szállítják.

    ·       Savas ólomakkumulátorok / Nedves akkumulátorok, szárazon előtöltve

    Az akkumulátor szárazon kerül kiszállításra. Az akkumulátor sav külön csomagolva érkezik. Egymástól különválasztva, száraz helyen tárolandó. Az akkumulátort a rendszeres használat előtt néhány nappal kell felsavazni. Az akkumulátort savval történő feltöltése után érdemes kicsit pihentetni, majd teljesen feltölteni az első használat előtt.

    ·       Savas ólomakkumulátorok / Nedves akkumulátorok, savval és árammal előtöltve.

    Az akkumulátor előtöltve kerül az új járművel kiszállításra. Amennyiben a jármű két hetet meghaladó ideig nem lesz használatba véve, akkor az akkumulátor sarukat le kell választani. Az akkumulátort egy száraz, de szellőző helyiségben kell tárolni. Az akkumulátort tároló helyiség ideális hőmérséklete 15°C. Semmilyen körülmények között ne tartsuk az akkumulátort 25°C fölötti, vagy +5°C alatti hőmérsékleten. Az eltárolt akkumulátor elektrolit (sav) szintjét legalább havonta egy alkalommal ellenőrizzük le, és szükség esetén desztillált vízzel töltsük fel az előírt szintre. (de minimum lepje el a cellákat) Szintén legalább havonta egy alkalommal mérjük meg egy multiméterrel az akkumulátor sarukon a feszültséget. Amennyiben (12V-os névleges feszültségű akkumulátor esetén) az üresjárati (terheletlen) feszültség 12,5V–ig, vagy az alá csökken, akkor a gyártó utasításainak a megtartása mellett, töltsük fel az akkumulátorunkat 100%-ra. A túltöltést minden körülmények között kerüljük el. Javasolt minél kisebb töltőáramot választani a töltéshez, vagy használjunk csepptöltőt. Töltés közben rendszeresen ellenőrizzük, szükség szerint pótoljuk a folyadékszintet desztillált vízzel.

    ·       Ólom-Gél (Zselés) akkumulátorok, szárazon, árammal előtöltve

    Az akkumulátor szárazon kerül kiszállításra. Az akkumulátor sav külön csomagolva érkezik. Egymástól különválasztva, száraz helyen tárolandó. Az akkumulátort a rendszeres használat előtt néhány nappal kell felsavazni. Az akkumulátor savval történő feltöltése után érdemes kicsit pihentetni, majd teljesen feltölteni az első használat előtt.

    ·       Ólom-Szilikongél akkumulátorok, savval és árammal feltöltve.

    Az akkumulátor előtöltve kerül az új járművel kiszállításra. Amennyiben a jármű két hetet meghaladó ideig nem lesz használatba véve, akkor az akkumulátor sarukat le kell választani. Az akkumulátort egy száraz, de szellőző helyiségben kell tárolni. Az akkumulátort tároló helyiség ideális hőmérséklete 15°C. Semmilyen körülmények között ne tartsuk az akkumulátort 25°C fölötti, vagy +5°C alatti hőmérsékleten. Legalább havonta egy alkalommal mérjük meg egy multiméterrel az akkumulátor sarukon a feszültséget. Amennyiben (12V-os névleges feszültségű akkumulátor esetén) az üresjárati (terheletlen) feszültség 12,5V–ig, vagy az alá csökken, akkor a gyártó utasításainak a megtartása mellett, töltsük fel az akkumulátorunkat 100%-ra. A túltöltést minden körülmények között kerüljük el. Javasolt minél kisebb töltőáramot választani a töltéshez, vagy használjunk csepptöltőt.

     Munka-Akkumulátorok:

    Az elektromos meghajtású járművek esetén úgynevezett „ciklikus akkumulátor”-okat szoktak használni. Ezeket nevezik munka (Traktion) akkuknak is. Ezek az akkuk az indító-akkumulátorokhoz képest kisebb maximális áramot tudnak hirtelen leadni, de hosszabb ideig. Ezért az elektromos járművek meghajtómotorjainak az energia ellátására sokkal alkalmasabbak, mint az indító-akkumulátorok. A következő munka-akkumulátorok a legelterjedtebbek jelenleg a járműiparban:

    ·       Ólom-Szilikongél akkumulátorok, savval és árammal feltöltve.

    A legtöbb esetben több egyforma típusú, egy gyártási sorozatból származó akkumulátor kerül egy elektromos meghajtású járműbe beszerelésre munkaakkumulátor gyanánt. Ezek rendszerint egyenként savval és árammal feltöltve kerülnek az elektromos járműbe beszerelésre. Az új elektromos jármű így kerül kiszállításra. Ezek gondozásmentes-, és zárt akkumulátorok. Sem elektrolittal (savval), sem desztillált-vízzel nem kell, és nem is szabad őket feltölteni. Amennyiben az elektromos meghajtású jármű két hétnél hosszabb ideig nem lesz használatban, akkor a biztonsági / áramtalanító kapcsolóval, vagy az akkumulátor főkapcsolóval le kell választani az akku(ka)t az elektromos jármű villamos hálózatáról. Az akkumulátorokat, vagy az elektromos járművet lehetőség szerint tartsuk egy száraz, de szellőző helyiségben, vagy garázsban. Az akkumulátor tároló helyiség ideális hőmérséklete 15°C. Semmilyen körülmények között ne tartsuk az akkumulátort 25°C fölötti, vagy +5°C alatti hőmérsékleten. Legalább havonta egy alkalommal az eredeti akkumulátor töltőjével a gyártó utasításainak a megtartása mellett, töltsük fel az akkumulátorunkat 100%-ra. A túltöltést minden körülmények között kerüljük el. Amint teljesen feltöltődött az akku, válasszuk le a járműről, majd az elektromos hálózatról. Amennyiben az akkumulátort cserélni kell, javasolt az őszeset egyszerre cserélni. Használjunk egyforma akkumulátorokat, lehetőleg egy gyártási sorozatból.

    ·       Lítium akkumulátorok.

    Ciklikus, vagy munka-akkumulátorként az elektromos járművekben egyre nagyobb körben használják a Lítium akkumulátorokat. A Lítium akkumulátorok az új elektromos járművel zárt és elektromos árammal előtöltött formában kerülnek kiszállításra. A Lítium akkumulátor gyártók előírása szerint, de jellemzően az első használat előtt fel kell tölteni az elektromos jármű Lítium akkumulátorát. A Lítium akkumulátorok töltésére kizárólag az elektromos-járművel kiszállított akkumulátor töltőt szabad használni. Az elektromos jármű Lítium akkumulátorának a feltöltése közben az akkumulátor töltőnek jól szellőző száraz helyen kell lennie, tilos letakarni.

    Amennyiben a Lítium akkumulátoros elektromos jármű egy hétig nem lesz használatban, akkor az akkumulátort elektromosan le kell választani a járműről, és egy száraz, jól szellőző helyen kell tárolni szobahőmérsékleten. A Lítium akkumulátort 50% és 70% közötti töltöttségi állapotban kell tárolni. A lítium akkumulátort legalább havonta egy alkalommal töltsük vissza 70%-ra, hogy a mélymerülést elkerüljük.

    Figyelem: A mélymerült akkumulátorra a garancia nem vonatkozik! Minden akkumulátor töltés előtt körbe kell nézni az akkumulátort. Szemrevételezés során talált sérülések, vagy rendellenességek esetén TILOS az akkumulátor töltése, vagy használata.
    A Lítium akkumulátort jogszabályban foglaltak szerint kell ártalmatlanítani.

     

     

    Akkumulátor gondozási és tárolási áttekintő táblázat:

    Akkumulátor típus

    Tárolási hőmérséklet

    Tárolási töltöttség

    Havi töltési, és ellenőrzési feladat

    Indító akkumulátorok

    Savas ólom akku
    Nedves akku

    5°C – 25°C
    Ideális: 15°C

    100%
    Feltöltve

    Folyadékszint ellenörzés
    12,5V alatt
    Teljesen feltölteni

    Zselés ólom akku

    5°C – 25°C
    Ideális: 15°C

    100%
    Feltöltve

    12,5V alatt
    Teljesen feltölteni

    Ciklikus akkumulátorok

    Szilikon zselés
    ólom akku

    5°C – 25°C
    Ideális: 15°C

    100%
    Feltöltve

    Teljesen feltölteni

    Lítium akkuk

    15°C – 25°C
    Ideális: 20°C

    50% - 70%

    70%-ra visszatölteni

     

     

    NIU elektromos okosrobogó lítium akkumulátor

    Hozzászólás

    Kosárba

    Kosárba helyezve

    Betöltés...

    ...
    Hiba

    Sikertelen művelet

    Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.