NIU NQi széria, elektromos robogó

A Niu NQi széria az első sorozatban gyártott modellje a NIU-nak. A 2015-ös megjelenését követően ez a NIU modell a legnagyobb darabszámban eladott elektromos robogónk. A NIU NQi széria egy klasszikus robogóruhába bújt intelligens okosrobogó. Egyedi és különleges formája már messziről kitűnik a tömegből, amit a kör alakú nappali ledes menetfény még feltűnőbbé tesz. Világszínvonalú technika bújik meg e formás testben, melyek a teljesség igénye nélkül: Niu-Bosch közös fejlesztésű bruschless motor, GPS műholdas nyomkövetés, Panasonic lítiumos akkumulátor, tempomat, stb. Minősége nemcsak eléri, hanem meg is haladja a mai kornak megfelelő technikai és minőségi követelményeket. Tekintse meg kínálatunkat, és fedezze fel, hogy milyen érzés a NIU nyergében a hangtalan suhanás.

A NIU célja, hogy megreformálja a városi közlekedést, illetve hogy élvezetesebbé tegye az életet. A cél megvalósításához pedig elengedhetetlen egy jó akkumulátor. Emiatt a NIU fejlesztői törekedtek, hogy a legjobb minőséget adják, így esett a választás a líthium-ionos akkumulátorra, amelyet Japánban fejlesztettek ki. Önmagában egy jó akkumulátor még nem biztosítja az élvezetességet kivéve, ha az praktikus. A NIU N széria Panasonic akkumulátora nemcsak, hogy kiváló minőséget képvisel, de praktikus is! Az átlagosan 10 kg-ot nyomó akkumulátora kivehető, és magunkkal vihető kávézóba, egyetemi előadásra, vagy otthonra, hogy bármikor tudjuk tölteni azt. A praktikusságát tovább az is jól mutatja, hogy átlagosan 1 km körülbelül 90 fillérbe kerül, ami a benzines motorokhoz képest szinte semmi. Az akkumulátor 170 cellából áll, így ha bármelyik meghibásodik, nem az egészet kell javítani, hanem csak a hibás elemet.

A NIU nem véletlenül kapta az okosmotor nevet. Úgy alkották meg, hogy az egész rendszere biztonságos és egyszerű legyen. A NIU FOC (Field Oriented Control) rendszert a BOSCH-sal közösen építette, hogy egy korszerű erőátvitelt hozzanak létre. A teljesítmény és az energiafogyasztás közötti finom egyensúly megteremtése érdekében a FOC kulcsfontosságú. A kiegyensúlyozó tartományban és a sebességben a FOC az agy, amely a motort valós időben szabályozza. A fékrendszere nem csak biztonságosabbá teszi a vezetést, hanem visszatölti az energiát a rendszerbe. Az EBS (Electronic Braking System) átlagosan az akkumulátor töltöttségének további 6%-át, vagy 4 km-es hatótávolságot biztosít. A korábban említett akkumulátor pedig BMS (Battery Management System) nem engedi, hogy az akkumulátor túltöltött legyen, kíméli és védi azt.

A fejlesztés során odafigyeltek az egyensúlyra. Így a lehető legkényelmesebb, legpraktikusabb és legbiztonságosabb vezetést biztosítva.

 

Az N széria modellvariációi

Az N szériát két részre tudjuk bontani. Egyik a sima N szériás elektromos motorok. Ide tartozik az NQi Pro, az NQi Sport, az NQi Lite és az NQi Cargo. A másik csoport az N szérián belül a GT motorokNQi GT ProNQi GT SportNQi GTs Pro és NQi GTs Sport (illetve hamarosan érkezik az NQi GT Cargo).

N sorozat

Az NQi Pro nagyon hasonlít az NQi GT-hez. 45 km/h-nál korlátozott és azok számára a legalkalmasabb, akiknek fontos a teljesítmény, de nem rendelkeznek nagy motoros jogosítvánnyal. 14 éves kortól segédmotoros jogosítvánnyal vezethető.

Az NQi Sport a legtöbbet eladott NIU okos elektromos robogó. Legszebb változata az NQi Sport Blue Billion az NQi Sport limitált szériás - 3 milliárd ügyfélkilométer alkalmából kiadott korlátozott darabszámú -, egyedi festésű, és jól felszerelt változata, TOP-Case-hátsó gyári színre fújt dobozzal.

Az NQi Lite a mindennapi használatra kifejlesztett, nem teljesítményhajhász változat. Kisebb motor és akkumulátor jellemzi. Nem Panasonic, hanem EVE akkumulátorral van szerelve. Hatótávja kicsit kevesebb, mint az NQi Sporté.

Az NQi Cargo egy futárcélra kifejlesztett változat. 50 kg terhelhetőségű hátsó csomagtartó felülettel bír, továbbá erősített hátsó Titánium ötvözetű lengőkarja alkalmassá teszi nagyobb csomagok szállítására is. A két akkumulátoros változatának természetesen nagyobb a hatótávja is (kiterjesztett hatótávolságú = Pro).

Néhány összevetés:

GT sorozat

Az NQi GT Pro és a Sport az A1-es jogosítvánnyal vezethető rendszámos változatok. Erősebb motor, nagyobb szabályzó, dupla nagyobb kapacitású akkumulátor, CBS fékrendszer (amely a fékezési erőt átviszi a másik kerékre is), nagy színes kijelzős műszerfal, erősített futómű és lengéscsillapító jellemzi. L3e-A1 járműkategóriába sorolható, ami 16 éves kortól vezethető.

Az NQi GTS Pro az NQi GT 14-es kerekű változata. 2 darab 35Ah Panasonic lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, így a hatótávja kiszolgálja azokat is, akik külvárosból vagy az elővárosból ingáznak napi szinten.

Az NQi GTS Sport az NQi GTS Pro kisebb hatótávú változata, mivel ez a modell már csak 26Ah akkumulátorokkal van felszerelve. Azoknak a legalkalmasabb, akik a hatótávval eddig is meg voltak elégedve, viszont szükségük van a nagyobb kerekekre a biztonságosabb közlekedéshez.

Az NQi Cargonak hamarosan lesz GT változata is!

Webáruház értékelés

ksr.hu

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.
Ne maradj le legfrissebb híreinkről!
Popup