Hogyan készítsd fel Brixton motorkerékpárod a tavaszi indulásra..
A meleg idő közeledtével, ha csak egy kicsit is olyan vagy mint mi, már alig várod, hogy lehúzhasd a takarót kedvenc Brixtonodról, hogy levedd a tartóról és bepótold azt a sok motorozást, amit a tél hideg lehelete miatt oly’ sokáig mellőznöd kellett. De mielőtt szabadjára engednéd vágyaid, itt egy lista azokról a teendőkről, amit fontos betartanod.
Bár a cikk a Brixton márkánkról szól, a "checklist" ugyanúgy minden egyéb motorkerékpárra vonatkozik. Érdemes átolvasni, végigcsinálni, hogy a motorkerékpár élettartama a lehető leghosszabb legyen.
Akkumulátor
A motorkerékpár akkumulátora nem viseli jól a téli dermesztő hideget. Ezért javasoljuk, hogy távolítsd el az akkumulátort teljesen a motorkerékpárodból és lassú töltés mellett töltsd 100%-ra. Így teljes töltöttségen marad, amikor nem motorozol.
Amennyiben kiszerelted az akkumulátort télre, úgy a csatlakozókat kell megóvni a korróziótól. Ezt a legegyszerűbben kenőzsírokkal teheted meg, de a vazelin is tökéletesen megfelel. Ha bármilyen korróziót észlelsz a csatlakozóknál, úgy előbb egy drótkefével távolítsd el azt óvatosan, csak ezután kezeld azt zsírral. A feszültség tesztelését is javasoljuk, így pontos képet kaphatsz akkumulátorod állapotáról.
Motorolaj
Most, hogy az akkumulátor indulásra kész, ideje időt szentelni a motorolaj ellenőrzésére. A pontos ellenőrzéshez a motornak mindig hidegnek kell lennie, a motorkerékpárnak pedig talajszinten kell lennie függőleges pozícióban.
A 4 ütemű motorolaj maximális töltő mennyisége: 1,0 liter
Ajánlás: Liqui Moly Motorbike 4T 10W-40
Folyadékszintek
Ellenőrizd a fékfolyadékszintet, és ha alacsony, töltsd fel a megfelelő szintig. Ha a folyadék színe sötétre változott, kérjük, távolítsd el a rendszerből és töltsd fel új folyadékkal.
Elektromos rendszerek
Ha a motorodat töltés alatt tároltad, vagy teljesen kiszerelted belőle az akkumulátort, az elektromos rendszereknek tökéletesen kell működniük. Bárhogy is tettél, az összes fény/irányjelző és kapcsoló szerv ellenőrzése ajánlott, ezekből a kürtöt se hagyd ki.
Továbbá javasoljuk az izzók csatlakozásának ellenőrzését az esetleges korrózió elkerülése végett.
Gumiabroncsok
Bár a gumiabroncsok nyomásának és állapotának ellenőrzése minden elindulás előtt ajánlott, kifejezetten fontos ez ilyenkor, amikor a gumik hosszabb időt töltenek el állásban.
A mintázat mélysége minimum 1,6mm, az első és hátsó gumiabroncs nyomása pedig 2.5 bar(ezek az értékek a BX 125, BX 125 R, BX 125 X, BX 125 Felsbergés BX 125 Haycroft modellekre vonatkoznak).
Gumiabroncsaid formáját és állapotát megvédheted, ha a téli tárolásra kissé túlfújod azokat, de emlékezz rá, hogy azokat visszaállítsd a normál értékre az első elindulás előtt.
Fékek
Kezd a vizsgálatot az első és hátsó fékbetétek kopásának ellenőrzésével. Fékbetétjeid akár több ezer kilométert is bírnak vezetési stílusodtól függően, de a fizikai vizsgálat minden esetben fontos, hogy eldönthesd, mikor érkezett el azok cseréjének ideje.
Következő lépésként ellenőrizd a fékcsövek állapotát, repedések és szivárgás után kutatva.
Lánc
Végül ellenőrizd motorkerékpárod láncának állapotát, kopások és sérülések után kutatva. Azt javasoljuk, készíts elő jó nedvszívó képességű rongyokat mielőtt belekezdesz, mert ez a munkafolyamat elég koszos tud lenni. Tisztítsd meg a motorkerékpár láncát és a fogaskerekeket lánctisztító spray-jel. Miután megtisztítottad, ne feledkezz meg a lánc megfelelő újrakenéséről sem.
Vigyázz rá, hogy kenőanyag a féktárcsákra ne kerüljön, ha mégis, alaposan tisztítsd meg azt féktisztító spray-jel.
Rendszeres szerviz
Bár arra biztatunk, hogy vedd elő szerszámaid és magadnak végezd az egyszerűbb szereléseket, így megismered a motorkerékpárodat, fontos nem elfelejteni az évenkénti legalább egyszeri átvizsgálást az arra szakosodott szervizben. Ha az átvizsgálás közben a biztonságra kiható hibát találsz, kérjük, hogy motorodat csakis tréleren vagy furgonban szállítsd a szervizbe.