BRIXTON BX 125 a legkeresettebb A1-es motorkerékpár a forgalombahelyezési statisztika alapján

BRIXTON motorkerékpár, 2020. 09. 11.

Töretlen a BRIXTON sikere és sorra dönti az eladási rekordokat Európában. Jelenleg a legkeresettebb márka a BRIXTON az L3e-A1 (125-ös) géposztályban, és 2020 első félévében Ausztriában az összes (minden kategória egyben)  motorkerékpár típus között is az előkelő 4. helyet szerezte meg, szinte holtversenyben a 3. helyet megszerző KTM 790 Duke modelljével.

De a BRIXTON sikertörténetén kívül, mi olvasható még ki a statisztikákból? Merre tart a Motoros világ? Hogy reagálnak a vásárlók, és hogy próbálnak helytállni a gyártók a mostani viszonyok között?
Elemezzük kicsit a friss új motorkerékpár eladási statisztikákat:

Az jól látható, hogy az európai motorkerékpár piac a túraendurók királysága. Az új BMW R1250 GS/Adventure modellek hozták a papírformát. Azon, hogy a BMW legújabb túraendurója nyerte az értékesítési versenyt, ma már senki sem lepődik meg. A KTM is igen eredményes első félévet könyvelhetett el magának. Úgy látszik, hogy a gazdasági környezet változása ezeket a prémium és presztízsmárkákat mintha kevésbé érintette volna, és ők a külső körülményekre kevésbé érzékenyek, vagy gyorsabban reagálták le a változásokat. Mindenesetre valamit nagyon jól csinálnak. Vannak kevésbé válságálló gyártók is, akik komoly veszteségeket könyveltek el ebben a félévben. A tendencia egyértelműen látszik az új motorkerékpárok piacán. Amíg évekkel ezelőtt a sportmotorok hódítottak, ma már egyre kevésbé szempont a motor vásárlásánál a "mennyivel megy", "hány lóerő", "mit gyorsul 100-on" típusú kérdések. Az utcai sportmotorozás helyét egyre jobban veszi át a túra-, és élmény-motorozás. Szintén megfigyelhető, hogy egyre nagyobb számban jelennek meg azok a motorkerékpár vásárlók, akik "csak" közlekedési eszközként tekintenek a motorjukra, és főleg városi vagy elővárosi viszonylatban a napi ingázásra keresik a legjobb megoldást. Amint az autóiparban is láthatjuk, a benzines motorkerékpárok között is az alacsonyabb hengerűrtartalom felé fordulnak a vásárlók, a korábbi teljesítmény hajszolás helyett. Tehát a tendencia a nagyobb motorokról a kisebb hengerűrtartalom felé mutat a felső kategóriában.
De nézzük meg, mi a trend a kismotorok piacán?
A folyamatosan növekvő torlódások, és autósokat ellehetetlenítő szabályozások egyre több autóst ültetnek át az egy-nyomvonalú közlekedésre. Viszont azt is látjuk, tapasztaljuk, hogy az autósok számára a 125-ös kategória a legalsó belépő szint. Az A1-es motornál kisebb kategóriájú járműre lehetetlen átültetni az autósokat. Az autó helyett nem alternatíva a segédmotoros kerékpár, vagy 50-es robogó, mert sok hátránya van:

A kerékpár, vagy rásegítős (úgynevezett pedelec) kerékpár is a közlekedési társaságok helyetti alternatíva tud lenni, de az autóvezetőnek nem megoldás a mindennapos közlekedésre.
Az elektromos roller, és egyéb önbalanszírozó eszközök sem jelentenek megoldást, ráadásul nem is minősülnek közlekedési eszköznek. (kizárólag járműforgalom elől elzárt magánúton használhatóak jogszerűen)
Ebből következik, és ezt látjuk a forgalomba helyezési statisztikákban is, hogy azokban az országokban, ahol támogató típusú az államigazgatás és ebben partner, ott az autósok az év 80-90%-ában szívesen átülnek egy A1, vagy A2 kategóriás motorkerékpárra. Ennek klímavédelmi, gazdasági, közlekedésszervezési, és közösségépítő hatásait gondolom, nem kell nagyon részleteznem. Ráadásul a motorosok autóval is sokkal keveseb baleset okozói, mint akik csak autóval közlekednek. Erről korábbi cikkünkben írtunk részletesebben.

Tehát ahogy láttuk amint a felső kategória lefelé húzódik, úgy az alsó kategóriákban egy felfelé tolódás figyelhető meg az A1 és A2 kategóriák irányába. Ráadásul a legtöbb új belépő a motorkerékpáros piacra szintén ezekben a kategóriákban kezdi meg a motoros pályafutását.
Az elektromos motorkerékpárok térnyerése is egyre nyilvánvalóbb, mert a hosszú távú túrázás kivételével, már az összes motorkerékpár felhasználási módban versenyképes alternatívája a belsőégésű társainak. Sőt...

Tehát összefoglalva milyen trendek olvashatóak ki a jelenlegi zűrzavaros környezetben készült statisztikákból?

  • A felső kategóriákban az alacsonyabb teljesítmény felé fordulnak a vásárlók
  • A kismotorosok kategóriát váltanak a magasabb motoros kategóriákba (A fokozódó közúti ellenőrzések is segítik ezt a folyamatot)
  • Új belépők a "két-nyomvonalú" közlekedésből az A1, A2 motoros kategóriába
  • A benzines felől az elektromos felé forduló bizalom

És akinek ezeken felül a megbízhatóság, és a megjelenés is fontos, azoknak itt a BRIXTON!:-)

Cimkék:Motoreladási statisztika, motorkerékpár forgalomba-helyezési adat, motor népszerűség, legjobb motor,

Hozzászólás

Webáruház értékelés

ksr.hu

Kosárba

Kosárba helyezve

Betöltés...

...
Hiba

Sikertelen művelet

Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.
Ne maradj le legfrissebb híreinkről!
Popup