A Lambretta sztori [XII] - Érdekességek
A Lambretta sztori záró részében három érdekességet hozunk nektek a Lambretta történetéből, képekkel.
Az első házasság robogón
1949. október 9-én Virginia Tonetti és Galvano Galvan összekötötték életüket a milánói Szent Martin templomban. A pár innen egyenesen a San Celso bazilikába ment – Milánó másik felébe –, hogy esküt tegyen. A történet érdekessége, hogy a pár, és velük együtt a rokonok, tanúk, barátok és meghívottak is mind motoron tették meg ezt a szakaszt. Innen már kitalálhatjuk, milyen motort választott a násznép: természetesen Lambrettát.
Az Innocenti nyári tábor
Az Innocenti cégnél dolgozók gyermekeinek kedvére szerettek volna tenni, éppen ezért nyári táborokat szerveztek nekik. 129 gyermek ment Spanyolországba, a hegyekbe, míg 343 gyermek az Adriai-tenger partjára, az olasz Senigalliába. Természetesen a táborok nem csak hegymászással vagy fürdéssel teltek, hanem motorozni is tanították őket – Lambrettán. Azt szerették volna ezzel elérni, hogy a Lambrettánál dolgozók gyermekei ne munkaeszközre gondoljanak, ha szóba jön a Lambretta, hanem a motorozás élvezetére.
A futurisztikus Lambretta
Biztos sokan elképzeltük már, hogy milyen lesz az, amikor az autók nem a földön, hanem a levegőben. Az 1960-as években „Lambrettair”-nek keresztelt jármű ezt próbálta megvalósítani. Nem kell túl modern dologra gondolni, ugyanis két 200ccm-s motorral próbálta ezt megvalósítani két angol diák, név szerint Tony Tessier és Laurie Turner. A szerkezete jórészt fából és acélból épült. A házilag épült jármű megépítése 12 hónapot vett igénybe. Az 1969-es feljegyzés szerint versenyeken készült indulni a Lambrettair. Sajnos arról, hogy miként végződött a Lambrettair sorsa, nincs információ.