Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy használjunk az oldal működéséhez szükséges cookie-kat.

Hirdetési cookie-kat csak az Ön hozzájárulása után használunk. Ezek a cookie-k az Ön viselkedése alapján segíthetnek nekünk célzott reklámokat megjeleníteni közösségi oldalakon vagy más weboldalakon.

HozzájárulokNem járulok hozzáTovábbi információk

Gyártók
Termékek
    Megérkezett a BRIXTON Crossfire 500
    Ajándékutalvány
    Szavazás
    Melyik benzines motorkerékpár márkánkat szeretitek a legjobban?
    KSR MOTO
    BRIXTON
    MALAGUTI
    LAMBRETTA
    Kövess Minket a Facebook-on is!
    Kosár
    Az Ön kosara jelenleg üres!
    Utoljára megtekintett
    Még nem tekintett meg egy terméket sem.
    TOP termékek
    11 016 Ft + ÁFA (13 990 Ft)
    13 378 Ft + ÁFA (16 990 Ft)
    12 591 Ft + ÁFA (15 990 Ft)
    11 016 Ft + ÁFA (13 990 Ft)
    29 913 Ft + ÁFA (37 990 Ft)
    771 646 Ft + ÁFA (979 990 Ft)

    BRIXTON BX 125 a legkeresettebb A1-es motorkerékpár a forgalombahelyezési statisztika alapján

    BRIXTON motorkerékpár, 2020. 09. 11.

    Töretlen a BRIXTON sikere és sorra dönti az eladási rekordokat Európában. Jelenleg a legkeresettebb márka a BRIXTON az L3e-A1 (125-ös) géposztályban, és 2020 első félévében Ausztriában az összes (minden kategória egyben)  motorkerékpár típus között is az előkelő 4. helyet szerezte meg, szinte holtversenyben a 3. helyet megszerző KTM 790 Duke modelljével.

    De a BRIXTON sikertörténetén kívül, mi olvasható még ki a statisztikákból? Merre tart a Motoros világ? Hogy reagálnak a vásárlók, és hogy próbálnak helytállni a gyártók a mostani viszonyok között?
    Elemezzük kicsit a friss új motorkerékpár eladási statisztikákat:

    Az jól látható, hogy az európai motorkerékpár piac a túraendurók királysága. Az új BMW R1250 GS/Adventure modellek hozták a papírformát. Azon, hogy a BMW legújabb túraendurója nyerte az értékesítési versenyt, ma már senki sem lepődik meg. A KTM is igen eredményes első félévet könyvelhetett el magának. Úgy látszik, hogy a gazdasági környezet változása ezeket a prémium és presztízsmárkákat mintha kevésbé érintette volna, és ők a külső körülményekre kevésbé érzékenyek, vagy gyorsabban reagálták le a változásokat. Mindenesetre valamit nagyon jól csinálnak. Vannak kevésbé válságálló gyártók is, akik komoly veszteségeket könyveltek el ebben a félévben. A tendencia egyértelműen látszik az új motorkerékpárok piacán. Amíg évekkel ezelőtt a sportmotorok hódítottak, ma már egyre kevésbé szempont a motor vásárlásánál a "mennyivel megy", "hány lóerő", "mit gyorsul 100-on" típusú kérdések. Az utcai sportmotorozás helyét egyre jobban veszi át a túra-, és élmény-motorozás. Szintén megfigyelhető, hogy egyre nagyobb számban jelennek meg azok a motorkerékpár vásárlók, akik "csak" közlekedési eszközként tekintenek a motorjukra, és főleg városi vagy elővárosi viszonylatban a napi ingázásra keresik a legjobb megoldást. Amint az autóiparban is láthatjuk, a benzines motorkerékpárok között is az alacsonyabb hengerűrtartalom felé fordulnak a vásárlók, a korábbi teljesítmény hajszolás helyett. Tehát a tendencia a nagyobb motorokról a kisebb hengerűrtartalom felé mutat a felső kategóriában.
    De nézzük meg, mi a trend a kismotorok piacán?
    A folyamatosan növekvő torlódások, és autósokat ellehetetlenítő szabályozások egyre több autóst ültetnek át az egy-nyomvonalú közlekedésre. Viszont azt is látjuk, tapasztaljuk, hogy az autósok számára a 125-ös kategória a legalsó belépő szint. Az A1-es motornál kisebb kategóriájú járműre lehetetlen átültetni az autósokat. Az autó helyett nem alternatíva a segédmotoros kerékpár, vagy 50-es robogó, mert sok hátránya van:

    A kerékpár, vagy rásegítős (úgynevezett pedelec) kerékpár is a közlekedési társaságok helyetti alternatíva tud lenni, de az autóvezetőnek nem megoldás a mindennapos közlekedésre.
    Az elektromos roller, és egyéb önbalanszírozó eszközök sem jelentenek megoldást, ráadásul nem is minősülnek közlekedési eszköznek. (kizárólag járműforgalom elől elzárt magánúton használhatóak jogszerűen)
    Ebből következik, és ezt látjuk a forgalomba helyezési statisztikákban is, hogy azokban az országokban, ahol támogató típusú az államigazgatás és ebben partner, ott az autósok az év 80-90%-ában szívesen átülnek egy A1, vagy A2 kategóriás motorkerékpárra. Ennek klímavédelmi, gazdasági, közlekedésszervezési, és közösségépítő hatásait gondolom, nem kell nagyon részleteznem. Ráadásul a motorosok autóval is sokkal keveseb baleset okozói, mint akik csak autóval közlekednek. Erről korábbi cikkünkben írtunk részletesebben.

    Tehát ahogy láttuk amint a felső kategória lefelé húzódik, úgy az alsó kategóriákban egy felfelé tolódás figyelhető meg az A1 és A2 kategóriák irányába. Ráadásul a legtöbb új belépő a motorkerékpáros piacra szintén ezekben a kategóriákban kezdi meg a motoros pályafutását.
    Az elektromos motorkerékpárok térnyerése is egyre nyilvánvalóbb, mert a hosszú távú túrázás kivételével, már az összes motorkerékpár felhasználási módban versenyképes alternatívája a belsőégésű társainak. Sőt...

    Tehát összefoglalva milyen trendek olvashatóak ki a jelenlegi zűrzavaros környezetben készült statisztikákból?

    • A felső kategóriákban az alacsonyabb teljesítmény felé fordulnak a vásárlók
    • A kismotorosok kategóriát váltanak a magasabb motoros kategóriákba (A fokozódó közúti ellenőrzések is segítik ezt a folyamatot)
    • Új belépők a "két-nyomvonalú" közlekedésből az A1, A2 motoros kategóriába
    • A benzines felől az elektromos felé forduló bizalom

    És akinek ezeken felül a megbízhatóság, és a megjelenés is fontos, azoknak itt a BRIXTON!:-)

    Cimkék:Motoreladási statisztika, motorkerékpár forgalomba-helyezési adat, motor népszerűség, legjobb motor,

    Hozzászólás

    Kosárba

    Kosárba helyezve

    Betöltés...

    ...
    Hiba

    Sikertelen művelet

    Ismeretlen hiba, kérjük, próbálja újra.